24 stycznia 2011

Małe zawieszenie

Ciekawe 2 tygodnie zawiesiły moje wpisy na blogu. Postaram się to nadrobić w kolejnych dniach :).

11 stycznia 2011

Terranie - Tworzenie bohatera - Wady i Zalety

 Masz możliwość, tworząc postać, dobrać dodatkowo wady dla postaci za max +15 dodatkowych punktów. Jest tutaj jeden ważny element : KAŻDY (każdy) gracz musi dobrać wady na przynajmniej + 6 punktów. Umożliwia to stworzenie troszkę ciekawszych postaci.


Wady zwykle są spowodowane choroby, wypadki losowe, drażliwe przyzwyczajenia czy też wydarzenia w historii postaci. Wato dopasować je do swojego profilu, pochodzenia i (jeśil takowe przygotujesz) historii tworzonego bohatera.

10 stycznia 2011

Terranie - Tworzenie bohatera - współczynniki podstawowe

Jedną z najważniejszych cech naszego bohatera są oczywiście jego współczynnik podstawowe (wcześniej już je opisałem). W tej chwili dochodzimy do miejsca gdzie zaczyna się prawdziwe tworzenie postaci.

08 stycznia 2011

Terranie - Tworzenie bohatera - pochodzenie cd

Kolejne planet, które można wybrać w celu określenia pochodzenia dla swojej postaci. Tutaj także zaczynamy tworzyć naszego bohatera.

05 stycznia 2011

Terranie - Tworzenie bohatera - pochodzenie

Każdy nowotworzony bohater musi wybrać obszar kosmosu, z którego pochodzi. Sprowadza się to do wybrania planety (lub miejsca) gdzie BN urodził się lub też spędził większość lat swojego młodzieńczego życia. Wybór ten wpływa w dalszym etapie tworzenia bohatera na jego predyspozycje do niektórych działań oraz umiejętności. Poniżej lista dostępna dla gracza Terran oraz wpływ tych miejsc na statystyki oraz umiejętności.


04 stycznia 2011

Terranie - Tworzenie bohatera - założenia

W ramach systemu nie ma podziału na profesje, archetypy lub elementy w ten sposób różnicujące postacie graczy (dalej w tekstach będą nazywane BG).
Nic nie stoi na przeszkodzie, aby taki element dodać jednak na aktualnym etapie istnienia systemu nie jest to obecne. Gracz może stworzyć dowolnego bohatera, częściowo wymuszając jego predyspozycje do niektórych umiejętności i działań poprzez wybór odpowiedniego pochodzenia.



Cechy podstawowe bohatera

Każdy bohater tworzony w ramach systemu Strefa Zero posiada pewien zestaw podstawowych cech charakteryzujących jego zdolności psychofizyczne. Wszystkie istoty żywe występujące w grze można opisać w ramach ich zestawienia.
Przedmioty martwe i roboty, konstrukty, sterowane maszyny, S.I będą opisywane w odmienny sposób, z odmiennym zestawem współczynników.
Poniższy zestaw (i zakresy cech) dotyczą Terran.

03 stycznia 2011

Wprowadzenie do systemu

Spójny podręcznik do gry powstanie jak stwierdzę, iż 
 ilość wpisów jest wystarczająca do jego złożenia, czyli 
po prezentacji mechaniki, tworzeniu bohaterów, podstawowym rysem świata i występujących zależności.
W ramach bloga umieszczę także opisy proponowanych, a nie znanych w grze komputerowej, rozwiązań jak organizacje, rządy planetarne czy specyficzne technologie niekoniecznie spójne z tymi jakie spotka się w grze komputerowej. Moim celem nie jest tylko opisanie już istniejącego świata, a utworzenie dla niego nowych jego elementów, potrzebnych do rozgrywki RPG. Nie znaczy to, że nie będę opierał się na ogólniedostępnych materiałach - dodatkowym źródłem informacji o świecie Strefy Zero będą teksty tłumaczone ze StarcraftWiki i dostosowywane do mojej wizji świata.

Najtrudniej jest zacząć

Podejrzewam, że każdy z nas ma problem, aby zacząć nową rzecz. Zanim pierwszy raz stwierdzisz że 'już najwyższy czas' wielokrotnie odrzucasz dany pomysł. A to z braku czasu, braku materiałów, chęci, weny.