27 maja 2011

Puchar Ostrogarski - konkursowa przygoda

©
Zasygnalizowałem na forum KC , że niestety nie uda mi się napisać przygody konkursowej dla KC do końca. Ilość materiału - oraz wymaganych opisów do niej, rozrosła się niepomiernie w czasie ich opracowywania. Nie założyłem sobie ramek dla przygody, ilości znaków oraz obszaru objętego wydarzeniami (mniejszego!), co poskutkowało wygenerowaniem gigantycznej wręcz ilości tekstu (nietypowo jak dla mnie), a jeszcze większej ilości brakowało.
W rozwinięciu newsa podam jakie były założenia przygody, jak miała się potoczyć i co zostało zrobione (a co nie).

26 maja 2011

Gra o Tron

 
Oglądając ten film dochodzę do kilku wniosków, które może nie wszystkim się spodobają. Jako, że nie czytałem książki jestem w stanie tylko ocenić pracę reżysera, scenarzystów i aktorów. które już widziałem. a nie stopień oddania fabuły książki. Film – jakkolwiek dobrze nakręcony, przez często głupie wpadki (w postaci niedoróbek CGI, nędzy aktorów drugiego planu czy nie do końca przemyślanych scenach) ogląda się czasami słabo.


25 maja 2011

Pictures from all around the world - Jaime Jones

Rysunki (malarstwo?) tego artysty są po prostu bardzo dobre. Każdy z nich jest jednocześnie niezwykle klimatyczny, ciekawy, bogaty w szczegóły umykające na pierwszy rzut oka. Jest w nich 'to coś' co powoduje, że nawet jeśli nie dodaje na swoim profilu nowych prac istniejące oglądasz po kilka razy.

Pośród jego prac są tak portrety jak rysunki miejsc, grafiki fantasy i sf. Pełne spektrum.

http://www.artpad.org

System - Podręcznik MG - Bazy gwiezdne

Wnętrze stacji kosmicznej  Kel-Moriani Combine Ehelon 2
http://jparked.blogspot.com
Bazy gwiezdne to oczywiście konstrukcje kosmiczne składające się z połączonych modułów na wytrzymałym szkielecie. Większość z nich posiada generatory grawitacji dzięki zasilaniu ich przez wysoko wydane elektronie jądrowe i plazmowe czy z wykorzystaniem  innych źródeł energii (antymateria).  Bazy dzielą się na kilka klas w zależności od ich wielkości i przeznaczenia.


24 maja 2011

STREFA ZERO - przygoda - Stacja badawcza nr 7

Dzisiaj trochę inaczej. W ramach załącznika do tego postu znajduje się przygoda którą napisałem dla StrefyZero dla ew. zainteresowanych rozgrywką. Nie jest to typowy (znany z gry) scenariusz bojowy (na polu bitwy, jakieś oblężenie itp) ,ale skupiony jest na poznaniu wydarzeń jakie miały miejsce na stacji badawczej umieszczonej na słabo poznanej i niezaludnionej planecie.

Sam tekst nie jest skończony. ale umożliwia spokojne rozegranie przygody jeśli ew. mg dopracuje kilka elementów -szczególnie otwarte i nie skończony final przygody.


Pomysł przekształcił się w czasie pisania w mini kampanię, przygody składające się na cykl wydarzeń: przylot i badanie stacji oraz okolic, sprawdzenie co się dzieje w przestrzeni kosmicznej, kontakt z obcymi, powrót na powierzchnię i próba pozbycia się zagrożenia, wezwanie pomocy z zewnątrz. Ostatnie 3 punkty niestety nie zostały opisane.
Jest to w dużym stopniu surowy tekst często z tylko zakomunikowanymi pomysłami nie opisanymi do końca.



23 maja 2011

Pictures from all around the world - Mordimer

Czasem bywa tak, że niemal znikąd pojawia się osoba. która niesamowicie rysuje.  Czasem trafia się na nią całkowicie przypadkiem.
Takim objawieniem był użytkownik forum Kryształów Czasu mordimer00, który zaskoczył wszystkich na portalu grafikami na naprawdę niezłym poziomie. Dzięki czemu otrzymał także swój kawałek galerii na własny użytek i od czasu do czasu prezentuje swoje prace.
Wato zajrzeć


Galeria mordimera00

17 maja 2011

STREFA ZERO - propozycja na okładkę - podejście 2


Chwila zabawy w programie graficznym zaowocowała takim oto rozwiązaniem okładki. Strony pierwszej i ostatniej.

System - Podręcznik MG - Instalacje kosmiczne

Instalacje kosmiczne są wszelkimi konstrukcjami jakie mogą się unosić nad planetą i umożliwiać transport z powierzchni planety w kosmos i w kierunku przeciwnym. Powstają one w zależności od potrzeb i możliwości danej planety.
W wielu przypadkach, szczególnie dla planet,które nie są możliwe do eksploracji, a jedynie do eksploatacji (np. płaszcze gazwoych gigantów), są jedynymi elementami jakie umożliwiają długotrwałe przebywanie w pobliżu planet lub też pasów asteroidów.

16 maja 2011

Pictures from all around the world - Bebe Lab

Rysowanie nagich kobiet nazywane jest pinup. Poza oczywistymi walorami estetycznymi dobrych rysunków tego nurtu można zapoznać się ze sposobem rysowania nagiego ciała, układu mięśni, kończyn oraz podstaw rysunku w ogóle.

Sam przedstawiony blog, zawierający poniższe prace (poza dużą zawartości kobiecych piersi), pokazuje także poszczególne etapy powstawania grafiki oraz przedstawia zasady rysowania jakie powinien przyswoić każdy przyszły rysownik.

Wiele z tych zasad jest uniwersalnych. Jedno z moich ulubionych stwierdzeń z tego bloga można przetłumaczyć mniej-więcej: "Jeśli wykonany przez ciebie szkic jest brzydki - efekt końcowy także będzie brzydki"

Rysunki - szkice pochodzą w dużej mierze od Amy Matthews lub Luke Mancini pracujący jako designer dla Blizzarda.

http://babelab.blogspot.com/

Ekwipunek - Terran - Pancerz Lekki

WKB D-3
© Alessandro Baldasseroni
Większość użytkowników pancerzy wspomaganych jest zadowolonych jeśli otrzymają na własny użytek możliwie odporne na obrażenia, promieniowanie i czynniki zewnętrzne kombinezony. Zapominają jednak że ciężkie pancerze wspomagane najlepiej sprawdzają się oczywiście tylko w ... ciężkich warunkach. Tam gdzie  nie ma potrzeby wysyłać oddziału, który nie będzie w stanie szybko się poruszać lub dokonać ataku z zaskoczenia wysyłani są żołnierze upakowaniu w sprzęt dopasowany do wymagań pola walki.

Taki produktem jest Wspomagany Kombinezon Bojowy WKB D-3. Jest to jedna z nowszych technologii, budowana w oparciu o projekt przygotowany dzięki wsparciu kilu zespołów ludzkich oraz dwóch A.I. Nanitowe fabryki kombinatu Kel - Morigein wypuszczają właśnie ten produkt ze swoich linii.
Jest to bezpośrednia pochodna kombinezonu D-2 z kilkoma modyfikacjami.


Szufladki

Ze względu na robiącą się kaszankę w liście postów (miesznie tematów) w celu ułatwienia poruszania dodałem belkę z prostym menu, które kieruje zainteresowanych w odpowiednie miejsce.

I tak oczywiście

Strefa Zero - to posty dot. systemu Strefa Zero
Kryształy Czasu - to posty dotyczące Kryształów Czasu
Graficy - to posty o znalezionych i przegrzebanych na wskroś stronach grafików
Inne - cokolwiek, co nie mieści się w powyższym.


Podejrzewam, że jest szansa iż pojawią się kolejne podmenusy (np. dotyczące książek lub filmów), ale teraz nie widzę potrzeby, aby takie dodawać.
Mam nadzieję, że ułatwi wam to podróżowanie po moim blogu.

Pictures from all around the world - Paul Richards

© Paul Richards
O tym, że rysunek to trudna sztuka wie każdy kto kiedykolwiek próbował narysować coś więcej niż parę kresek na papierze.
Poniższy blog (jego autor) prezentuje praktycznie wszystkie etapy jakie musi pokonać rysownik, aby uzyskać akceptowalny (niesamowity) efekt w swojej grafice.
Od mozolnego poznania budowy ludzkiego ciała, przez dziesiątki, setki szkiców, uczestnictwo w zjazdach i szkoleniach poświęconym rysowaniu.


Zapraszam do bloga Poula Richardsa.

http://autodestructdigital.blogspot.com/


p.s.
W następnym odcinku będą cycki, stay tuned :D

11 maja 2011

Kroniki Riddicka RPG ?

Może kilka osób uśmiechnie się czytając taki pomysł. A może kilka się zainteresuje. Uniwersum w jakim żyje postać Riddicka jest niesamowitą bazą na hard sf z elementami fantasy. Zawsze intrygował mnie ten świat i jestem zaskoczony, że nie został wykorzystany jako pełnoprawny setting RPG.













System - Podręcznik MG - Poruszanie się

Ucieczka przed wrogiem wcale nie jest takim najgorszym rozwiązaniem. Szczególnie jeśli przytłacza cię ilością lub siłą oraz masz gdzie uciekać. W poniższym wpisie zajmiemy się poruszaniem postaci w trakcie gry.

10 maja 2011

STREFA ZERO - propozycja na okładkę

Znalazłem ciekawy rysunek, który by pasował mi na okładkę systemu. W ramach chwili zabawy dodałem do niego troszkę tekstu. W tej chwili prezentuje efekt, zresztą osiągnięty z użyciem super programu graficznego czyli Painta ;)




Rysunek pochodzi z zasobów strony cghub.com, jego autorem jest Mike Antrim.  Jak się zapalę do pomysłu to spytam go czy będę mógł go wykorzystać w taki sposób czyli jako okładkę spdf-a.

Kryształy Czasu - mapa Archipelagu Centralnego


Ze względu na potrzeby projektu przebudowy świata Kryształów Czasu potrzebna nam jest mapa Archipelagu Centralnego. Oczywiście im większa tym lepsza. Dzieku czemu mogę wam teraz zaprezentować mapę niemal tak wielką, że widać wszelkie wyspy i wysepki. Rozmiar 1750 x 1201 px

Jest to skan mapy z MiM, wyczyszczony przez mastuga (dzięki za mapę), tak aby można było bez problemu nanosić na niego swoje propozycje. Wersja końcowa (jak już powstanie) będzie miała zaznaczone nowe kraje, księstwa, ciekawe lokacje. Rozważam stworzenie jej w sposób w pełni interaktywny (trochę jak mapa google) aby kliknięcie na wyspę czy punkt na mapie ładowało opis, rysunek, informacje na temat wybranego elementu.

09 maja 2011

Pictures from all around the world - Michael Kutsch

Goliath N-17 Ezehiel
Stwierdziłem, że w ramach bloga utworzę mini dzialik gdzie będę pokazywał wyszukane przeze mnie na sieci grafiki oraz blogi grafików/rysowników/ilustratorów/malarzy.
Przeglądam ich duże ilości w celu wyszukania ciekawych prac, które mogę wykorzystać jako pomysły lub ilustrację do swoich wpisów.

Dzisiaj przedstawiam wam rysunek (i link do prac) by: Michael Kutsch.

http://michaelkutsche.cghub.com/



Powyższy rysunek zostanie wykorzystany do zobrazowania jednego z pojazdów kroczących typu Goliath.

System - Podręcznik MG - Promieniowanie

Jednym z typowych zagrożeń na polu walki Strefy Zero jest promieniowanie. Wydzielane jest tak przez wiele broni wysokooenergetycznych (plazma oraz lasery pokładowe) jak i silniki niektórych statków do oczywistych źródeł do których można zaliczyć wybuchy atomowe/termojądrowe, elektrownie atomowe lub promieniowanie kosmiczne.

Wpływ niewielkich dawek promieniowania na organizm jest niemal niezauważalny, problemem jest jednak czas w jakim osoba została poddana promieniowaniu oraz siła źródła promieniowania.

Nowoczesne kombinezony przeciwpromienne potrafią zatrzymać w dużym stopniu ograniczyć stopień napromieniowania noszącej go osoby ale nigdy nie pochłoną go w całości. Kombinezony poddane długotrwałemu działaniu promieniowania stają się w końcu same jego źródłem i zwykle trzeba je utylizować.

05 maja 2011

Trailer do nowego Conana

Trochę nie mogę się już doczekać jaki będzie nowy Conan. Trailer jest ciekawy i miejmy nadzieję, że nie pokazuje najlepszych scen.
Może Jason Mamoa sprawdzi się w tej roli? Chętnie bym obejrzał kilka części o tym bohaterze nagranych z użyciem nowoczesnych środków.

W rozwinięciu zwiastun z youtube.

System - Podręcznik MG

W kolejnych wpisach postaram się przybliżyć warsztat jaki musi opanować Mistrz Gry. Warsztat ten związany jest tylko i wyłącznie z systemem Strefa Zero i w tej chwili nie będzie zawierał informacji ogólnych typu jak prowadzić lub co to jest rpg. Opisane zostaną rozszerzone zasady stosowane w czasie rozgrywki, od rozwoju postaci poprzez wpływ promieniowania, opisy maszyn, podróże międzygwiezdne, wszelkie materiały i teksty które było mi ciężko gdziekolwiek zakwalifikować, a są przydatne w rozgrywce. Zawartość tego rozdziału nie jest zamknięta tylko dla wiedzy MG więc i gracze także powinni go poznać - znaczeni przyspieszy to rozgrywanie spotkań. Rozdział nie zwiera podstaw i opisów elementów oczywistych dla osoby która już trochę w RPG grała.

04 maja 2011

System - Walka cz.2 - Obrażenia

Skutki obrażeń zadawanych z broni w systemie są najczęściej jeśli nie śmiertelne to przynajmniej bardzo poważne. W przypadku nieopancerzonego celu wiele broni potrafi go bardzo ciężko (niemal śmiertelnie) zranić właściwe od jednego postrzału.
W efekcie bohater może z  przydatnego w czasie gry zmienić się w ciężar dla reszty drużyny.

Mechanicznie - odporność na obrażenia jest obrazowana współczynnikiem Kondycji. Każda z postaci ma przypisane 6 podstawowych stanów Kondycji.
Ilość posiadanych stanów Kondycji zmienić mogą posiadane wszczepy (cybernetyczne, biotechnologiczne), współczynniki (wysoka wytrzymałość), wielkość istoty.  Spadek Kondycji oznacza zmniejszenie szansy na wykonanie czynności (testu) na skutek modyfikatorów wynikających z obniżonej kondycji

Kryształy Czasu - moja (updała) propocycja

Szkoda mi oczywiście mojego tekstu, więc poniżej daje całość tego co napisałem jako wizja ghasty. 
Oczywiście komentarze (tylko pochwalne) mile widziane. Podbuduje to moje zachwiane ego rozciągające się od mojego biurka po brzegi Madagaskaru. 


Kryształy Czasu - koniec ankiety, zwycięzcą jest....

Na portalu http://www.krysztalyczasu.pl  zakończyła się druga ankieta dotycząca fanowskiej wizji kryształów. Po długim okresie oczekiwania mamy zwycięzce. 

TARADAMMM!! jest to propozycja jimmora.  

Jak to w życiu bywa parę osób miało odmienne zdania i tak jak pomysł jimmora zdobył 22 głosy w ankiecie (co i tak w portalowych ankietach jest dużo) tak pozostałe 4 propozycje zdobyły (w sumie)  28 głosów. Było oczywiście trochę nerwów, kilka ostrych słów i parę skasowanych postów zanim wszystko na portalu (podczas trwania ankiety) uspokoiło się. Zabrakło, wg uwag, opcji - żadna z powyższych, jednak ci którzy nie znaleźli nic ciekawego w zaproponowanych rozwiązaniach mogli po prostu nie oddać głosu w ankiecie.