22 marca 2012

Kryształy Czasu - Kiran, Łańcuchowe Miasto , podejście 2

Poniższy tekst jest drugim podejściem do opisu Łańcuchowego Miasta Kiran.
Został zmodyfikowany zgodnie z kilkoma sugestiami Avnara. Poprawiłem go trochę stylistyczne, więc łatwiej się teraz czyta.

Zapraszam do zapoznania się z jego drugą wersją, w nowym poście, ponieważ zmiany jakie wprowadziłem spowodowały napisanie niektórych elementów tekstu od nowa. I tak będą miał dodatkowy post :), a wy porównanie jak ewoluuje tekst. Ze względu na to, że rzadko używam słowa pisanego do tworzenia tak długich tekstów nadal nie jest on idealny. Jednak jego poprawianie jest dosyć czasochłonne.

Ew. kolejne zmiany będę wprowadzał już w ramach tej wersji tekstu.


19 marca 2012

[KB #29] - Kilka pomysłów na zastosowanie architektury

http://www.shorpy.com/node/6741
Przeglądając karnawały rzadko się do nich odnoszę. Tym razem, jako ze mam czas, moja notka na zadany temat, czyli wykorzystanie architektury jako przedmiotu a nie podmiotu przygody.
Kilka pomysłów opartych o książki, własne przygody, gry komputerowe.

a tu link do karnawału
http://aegspletus.blogspot.com/2012/03/karnawa-blogowy-29-architektura-w-rpg.html



14 marca 2012

Kryształy Czasu - Łańcuchowe Miasto Kiran

Jeśli ma powstać nowe miasto musi być ku temu ważny powód. Zwykle jest to miejsce gdzie przecinają się ważne szlaki handlowe, a lokalny władca ma zamiar wyciągnąć pieniądze od przejeżdżających kupców. Przyczyną może być też odszukanie bogatych złóż metali czy  urodzajnych gruntów na których można coś posadzić . Miasto powstanie też tam gdzie obrona okolicznych terenów będzie najłatwiejsza i uniemożliwi wrogom łatwy dostęp do chronionego terenu.  Rzadko się zdarza się jednak, że marzenia jednej osoby doprowadzą do ściągnięcia w niegościnny teren innych, aby powstała początkowo wioska i w końcowej fazie miasto.

13 marca 2012

Cywilizacja II

Powracanie do starych gier ma w sobie pewien posmak ryzyka - nie wiadomo czy jak zobaczysz coś, co podobało ci się naście lat temu,  spodoba ci się i teraz i nie odrzuci od komputera. W kilku przypadkach przypominanie starych gier niszczy otoczkę radości jaką ta gra kiedyś przynosiła (np. próba przypomnienia sobie gry Syndicate spowodowała szybkie usunięcie gry z komputera). Jednak są od tej zasady chlubne wyjątki.
Jednym z nich jest Cywilizacja 2.


09 marca 2012

Co ja pacze? - V

Anna, ta zła obca :)
Ostatnimi czasy miałem możliwość zapoznania się z serialem ‘V’, przetłumaczonym na polski jako ‘Goście’. Serial ten puszczany był jakiś czas temu na którymś polskim kanale, ale jako, że nie oglądam telewizji, gdzieś mi przeszedł niezauważony. A i uwaga – spoilery w tekście.
Akcja opiera się na wizycie obcych na Ziemi. Obcy są całkowicie humanoidalni tj. wyglądają w sumie jak ludzie i chcą aby wszyscy na Ziemi uważali ich za ‘tych dobrych’. Zatrzymują kilkadziesiąt (29) ogromnych statków kosmicznych nad największymi miastami świata i zaczynają prace. W różnoraki sposób pomagają ziemianom, pokazują i udostępniają trochę nowej –obcej technologii, stają się mężami opatrznościowymi. Generalnie robią sobie bardzo dobry PR. Za prowadzenie tego PR odpowiada Anna (Morena Baccarin), królowa obcych.

08 marca 2012

Taki tam pomysł.

(c) Empik
Jako, że na blogu miało być nie tylko o rgp to powoli (mam nadzieję) tak się stanie. Będę chciał wprowadzić  trochę inną tematykę. Czyli coś o tym co oglądam, co czytam i w co gram na kompie. Jak się uda 1 tendencyjna recka na miesiąc będę uważał że jest dobrze/ :)
W tej chwili mam pewne drobne ilości wolnego czasu, które zużywam na naukę, a w międzyczasie powinno mi się udać napisać coś co ma ręce i nogi.  Na pierwszy ogień pójdzie recka 'Nowego wspaniałego świata' Huxleya, książki, którą odświeżyłem sobie po wielu latach od pierwszego z nią kontaktu.

Wcześniej przeczytałem 'Kacpra Ryxa'  Mariusa Wolnego i 'Łotra' Trudi Canavan. Aktualnie na tapecie jest Anne Rice i 'godzina Czarownic'. Dalej wstecz nie sięgam, musiałbym rzucić okiem na półkę i co leży na wierzchu.

07 marca 2012

Zabawa szablonem

Wczoraj przekombinowałem w edytorze szablonów i popsułem ten co był do tej pory.

 Teraz będzie tak jak widzicie.

03 marca 2012

Księga Przygód - Ładunek

Wpis i tekst powstał w na potrzeby 

Księga Przygód, rozdział 2 – Pogoda 

z bloga nerv0.


Zapraszam do czytania i komentowania. Zgodnie z narzuconą zasadą tekst mieści się (prawie :D ) w 5000 znakach (5700).


Przygoda ma miejsce na morzu, w świecie gdzie pływanie na duże odległości (nawet do kilku miesięcy) jest możliwe. Od MG wymagana jest minimum jakakolwiek wiedza marynistyczna, proponuje zapoznać się z jakimś opisem statku (typu galeon) oraz przyswoić sobie słownictwo. Dzięki temu będzie lepszy klimat na sesji. Preferowany świat fantasy lub quasi-historyczny. W czasie przygody będzie ci potrzebna karta gdzie będziesz mógł śledzić szybkość poruszania statku graczy i czas jego podróży z portu A do portu B.