28 marca 2013

Kryształy Czasu - od czego zacząć?

Swego czasu zastanawiałem się jak nowa osoba ma rozpocząć przygodę z systemem Kryształów Czasu. Większość materiałów jest dostępna w sieci, więc nie powinno to sprawić problemu. O dziwo, moim zdaniem, jest inaczej. System do tej pory nie posiada jednolitego, czytelnego wydania w postaci elektronicznej.

22 marca 2013

Zmiana szablonu

Stwierdziłem niedawno, że niestety blogger nie zapewnia zbyt wielu zaawansowanych opcji konfiguracji konta.

Posiłkując się swoją wiedza zmodyfikowałem szablon strony dodając trochę elementów (w tym np. jQuery) tak, aby moje przyszłe posty, jak i te istniejące wyglądały czytelniej.

15 marca 2013

Moje starocia

Ostatnimi czasy przypomniałem sobie kilka, niemal zapomnianych, systemów. Głównym powodem przeszukania sieci w celu ich znalezienia było to, że są to systemy, z którymi dawien dawno miałem styczność i zostały mi w pamięci jako nietypowe, niezwyczajne.
Talislanta
Stały w opozycji od tego z czym stykałem się na codzień w rpg, tak pod względem sposobu gry jak i przedstawienia świata. Do tej pory pamiętam przebijanie się przez niezwykle zawiłe opisy z systemu Jorune czy próby zrozumienia zakręconego Immortala. A na koniec cieszyłem się że są rpgi gdzie nie ma elfów, czyli Talislanta.
Jeszcze większą radością było to że teraz te systemy można ściągać ze stron wydawców w postaci pdf-ów...

14 marca 2013

Jak nie pisać autorek

rys. Jarosław Musiał
Będzie to tekst na bazie własnych doświadczeń oraz oczekiwań jakie stawiam przed czytanymi systemami autorskimi. Powodem stworzenia notki było przypomnienie sobie pewnego wątku z forum Plotera oraz pracy Salama nad autorką jak i uwag jakie mu udzieliłem na forum kryształów.
Oczywiście część prztyczków będzie czysta hipokryzją, gdyż sam nie zastosowałem się do części zasad tworząc Strefę Zero. Prawda też jest taka, że siadając do Strefy Zero nie posiadałem takiej bazy wiedzy o pisaniu RPG-ów jaką mam teraz.
Wymienione poniżej elementy są rzeczami, na które zwracam uwagę podczas czytania cudzych prac i przeszkadzają mi we wszelkich tekstach o RPG. Właściwie nie ma znaczenia czy jest to autorka czy też system pisany przy wsparciu potężnego wydawnictwa. Błędy można znaleźć tak u tych dużych jak i małych.

11 marca 2013

Mechanika KC - Umiejętności

rys. Jarosław Musiał
Kolejnym poddanym zmianom elementem jest sposób testowania umiejętności jak i ich rozwój.
W poprzednim wpisie zasygnalizowałem zmianę i w tym elemencie,   poniżej prezentuje propozycje.