26 sierpnia 2013

Generator postaci c.d - Broń i Odporności Aktualizacja

Powolutku dalej. Udało mi się zrobić kod uwzględniający poziomy w odpornościach oraz wybór broni. Zakładki prezentuję na zrzutach w rozwinięciu wpisu
Odporności
W zakładce Odporności generowanych jest tyle guziczków (dających możliwość podniesienia odporności) ile wynosi najwyższy POZ postaci. Jeśli są dwie profesje to dorzuty wykonywane są 2x i wybierany jest lepszy. Ilość dorzutów wykonywanych 2x jest równa profesji o mniejszym POZ. Jeśli mamy poziomy 8/5 to pięć rzutów jest wykonywanych 2x (wybierany lepszy wynik), a trzy dorzuty - jeden raz. Na tę chwilę nie ma możliwości dorzutu 2k10 na wybraną odporność.
Broń
Poniżej postać z wybraną bronią. Na razie można zobaczyć tylko grupę wybranych broni i wybrane w ich ramach typy broni. Nie są pokazywane wszystkie elementy: np. biegłość czy specjalizacja, ale już są wyliczane.
Jak czas pozwoli do końca tygodnia dorobię wyświetlanie biegłości/trafienia i specjalizacji oraz liczbę i typ zadawanych obrażeń. Oczywiście z uwzględnieniem modyfikatorów, które dają rasa postaci/profesja/zalety/wady/zawody.
Aktualizacja wyboru broni
Poniżej broń i biegłości dla postaci na 0poz z uwzględnieniem dodatków wynikających z rasy, profesji, zawodów i zdolności nadnaturalnych wraz z wyliczeniem obrażeń oraz liczby ataków.

13 sierpnia 2013

Generator postaci c.d

Oto najnowszy efekt prac - generator uwzględnia już zawody, ułomności i zdolności nadnaturalne. Poniżej wygenerowany gnom łowca/mag.
W ramach testu zmodyfikowałem szanse zdobycia ułomności oraz nadnaturalek. Opisy pod wylosowanymi cechami pokazują rodzaj rzutu i jego wynik, który w ostatecznym rozrachunku składa się na sumę współczynnika.


05 sierpnia 2013

Generator postaci cd.

Nie porzuciłem pomysłu i kontynuuję prace nad generatorem. Główna część - odpowiadająca za
losowanie współczynników, poziomy - powstała.
Aktualnie staram się zbudować pełną bazę danych dla profesji oraz ras. Kolejny kroczek to oczywiście baza zawodów, zdolności nadnaturalnych i ułomności. Dalej to oczywiście uwzględnienie ich przy losowaniu.
Postaram się też dodać możliwość podglądu kroków (rzutów kośćmi, modyfikatorów z rasy czy profesji itp.), które składają się na taką, a nie inną wysokość współczynnika losowanej postaci. Możliwość ta przyda się przy weryfikacji czy gdzieś się nie pomyliłem.
Ostatnim elementem będzie zintegrowanie stworzonych wcześniej tabel broni i zbroi tak, aby umożliwić ich wybór podczas losowania postaci.
Oddzielnym problemem stał się sposób, który pozwoli losującemu zapisać wygenerowaną postać.
Jedyna rzecz która mnie teraz spowalnia to po prostu brak czasu. Mamy, że tak to nazwę, gorący okres w pracy.