Projekt toczy się powoli do przodu.
Program (bo daleko mu jeszcze do jakiejkolwiek gry) rozrasta się i zyskuje kolejne moduły. Proces jest czasochłonny, ale z mojego punktu widzenia dosyć ciekawy. Pokazuje inne podejście do programowania i wymaga zmiany niektórych przyzwyczajeń.
Ekran gry. W pasku widać wylosowane potwory. |
╔══─══╗
║ ║
║ ║
│ │
║ ║
║ ║
╚══─══╝
Korytarze będą oczywiście węższe i opakowane grafiką. :).
Napisałem też pierwsze elementy, które wiążą rozsypany kod gry ze sobą. W efekcie rośnie poziom komplikacji i pojawiają się trudne w stworzeniu moduły - np. zarządzanie fazami gry czy główna pętla graficzna. Ale do rzeczy.
W tej chwili jest (i działa - dodałem testy w JUnit :) ) :
- losowania zdefiniowanych przez grę bohaterów
- wstępny projekt gui dla statystyk i ekwipunku bohaterów (wzorowany na tym z Diablo / Torchligt ale bez grafiki)
Ekran bohatera |
- wyświetlanie okien wykrywania pułapek, przekupstwa, napotkania potworów, ekwipunku i statystyk postaci
- pełny mechanizm generujący labirynt (na tę chwilę 1 poziomowy)
- wylosowane w ramach labiryntu pomieszczenia otrzymują w pełni funkcjonalne wyposażenie w postaci pułapek/potworów/skarbów
- mechanizm generowania potworów i ich cech
- mechanizm generowania skarbów i cech skarbów
- wstępne mechanizmy dotyczące bufora grafiki i cięcia grafiki na klocki (będą w wielkości 16x16 pixeli)
- wstępny mechanizm silnika graficznego do animacji
Posiedziałem przy generatorze mapy (właściwie to główne okienko gry), tak aby był przyjazny użytkownikowi - np. poprzez centrowanie obszaru na klocku, w którym znajduje się drużyna czy też umożliwienie przeglądania obszaru z pomocą myszy. Jednak po zmarnowanych na to kilku godzinkach doszedłem do wniosku, że za wcześnie na ten element i powinna nim zarządzać pętla generująca grafikę, a nie z poziomu javaFX.
Zrezygnowałem też z włączenia wcześniej wykonanego generatora podziemi do gry bo efekt końcowy nie był tak fajny jak zastosowanie znalezionej grafiki.
Ale jeszcze go wykorzystam!
W tej chwili (nie liczę grafiki) gra "zbudowana" jest z ok. 68 klas, a pewnie dojdzie drugie tyle. Tak właśnie wygląd ta prostota :].
Ehh siadając przy tym nie sądziłem, że tyle tego wyjdzie, a nie oszukując się - to dopiero początek.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Tu możesz wstawić swój komentarz