17 sierpnia 2017

Paragrafówka przygoda w Angularze cz3

Powoli pracę nad angularowa paragrafówką dobiegają końca. Od ostatniego wpisu poprawiłem wiele niedoróbek, dodałem obsługę warunkowego wyłączania wyjść/wejść do paragrafów dzięki czemu np. nie da się dwa razy przeszukać pomieszczenia czy dwukrotnie wejść w tryb walki z raz pokonanym przeciwnikiem.
Po drodze powstała obsługa pułapek i kilka mechanicznych elementów gry. Niewiele zostało do dopisania (min.: wliczanie bonusów z przedmiotów w walce czy leczenie się).
Nadal nie ma modalnego okienka ekwipunku postaci! Nie udało mi się pokonać problemów z wyświetleniem głupiego modalnego diva ze wsparciem Angulara. W sieci znalazłem co najmniej kilkanaście przykładów opisujących jak to zrobić, ale żaden te z tych, które użyłem nie zadziałał. W końcu i to zaziała ale sądziłem że jest to rozwiązanie przysłowiowo dostępne prosto z pudełka.
Fajnie działa opcja sprawdzenia czy dane wyjście z paragrafu jest dostępne lub niedostępne. Efekt jest lepszy niż sobie obiecywałem po tym rozwiązaniu. Pokaże to na przykładzie działających paragrafów.
W ramach oryginalnego paragrafu 27 definicja była następująca:
Widać, że ilość obsługiwanych opcji jest duża i ew. gracz może po prostu ominąć te, które są dla niego niewygodne.
Dzięki wprowadzeniu kilku mechanizmów obsługiwanych z poziomy angulara pierwsze podejście do paragrafu wygląda następująco:
Co się stało? Otóż pojawiły się następujące rzeczy:
  • Sprawdzane jest czy postać posiada w ekwipunku klucz do drzwi
  • Jeśli go nie posiada, blokowane są wyjścia odpowiadające za obsługę klucza
A teraz chwilę pozwiedzaliśmy dostępne paragrafy (i nie wyważyliśmy drzwi) i mamy w ręce klucz pasujący do drzwi. Dostępne wyjścia prezentują się następująco:
jednocześnie dzieje się coś dodatkowego. Bez klucza (lub wyważenia drzwi) nie można było wejść do świątyni, ale i przejście ze środka świątyni na dziedziniec było zablokowane! (paragraf 11)
jednak w momencie gdy trafimy do paragrafu 11 z kluczem zdobytym na dziedzińcu (lub też wyważyliśmy drzwi) zmienia się ilość dostępnych możliwości:
Efekt jest przyjemny i intuicyjny. Chciałbym już oddać to co napisałem, ale jeszcze muszę się powstrzymać. Nie wszystko działa tak jak trzeba.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tu możesz wstawić swój komentarz