Okazało się, że pisanie kodu generującego gui jest dla mnie sporym wyzwaniem. Im dalej w las tym trudniej mi ogarnąć sposób i oczekiwane działanie elementów widocznych na ekranie. Często samo rozwiązanie problemu okazuje się banalnie proste jednakże sposób myślenia o gui od strony kodu jest dla mnie tak odmienny od tego co robię na codzień, że mam problemy ze stworzeniem czegoś działającego bez siedzenia jednym okiem na tutorialu, a drugim na stackoverflow. Niby miałem jakieś doświadczenia z pisaniem w JavaFX (zresztą nawet na blogu o tym pisałem) ale nigdy nie musiałem się jakoś mocno zagłębić w temat.
Postęp jednak jest.
Przerobiłem tutorial na Zenwie (ponownie) ale okazał się on niewystarczający, stąd poszukałem na youtube i w końcu (pod dwóch niezbyt dobrych, albo ich po prostu nie zrozumiałem) trafiłem tu: How to Make an Inventory System in Godot . I to był strzał w dziesiątkę. W końcu pchnąłem pracę sensownie do przodu. Chylę czoła przed twórcą bo powoli zacząłem rozumieć co ja właściwie koduję.
Plecak wersja 2.0 |
Po przerobieniu dwóch filmików wszystko działa mi jak w trzeba. Przedmioty można przerzucać między slotami (oj miałem tu ogromny problem z przekazaniem z jakiego slotu do jakiego trzeba wrzucić przedmioty) grupować i podmieniać w slotach (tu też miałem problem bo w godot kod wygląda inaczej niż w C#).
Czeka mnie jeszcze 6 kolejnych filmików w tej serii, ale już teraz widzę światełko w tunelu, ponieważ jak plecak zacznie mi działać (przynajmniej jako-tako) będę mógł skupić się na implementacji rozgrywki i samych map.
Grupowanie przedmiotów w slotach |
Przeniesienie przedmiotu między slotami Przedmioty po sortowaniu |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Tu możesz wstawić swój komentarz