Nie miałem natchnienia na dodanie kolejnych elementów generatora dlatego też postanowiłem go trochę upiększyć. Jedną z uciążliwości generatora było poprawne wyświetlanie informacji skąd wzięła się wysokość cechy postaci.
W ekranie dodałem specjalną etykietka, która ładowała źródło wylosowanych cech. Miała jednak spory mankament...
Po staremu
Podgląd cech |
A teraz jeszcze jakieś poziomy... |
Jak widać powyżej - etykieta niemiłosiernie rozpychała ekran. Do tego stopnia, że nie dało się zobaczyć niczego poniżej charyzmy czy prezencji postaci. Jak dochodziły jeszcze poziomy robiło się jeszcze gorzej. Czasem na wysokości IQ ekran wpadał za krawędź. Stąd ten element wymagał naprawienia.
Na ratunek przyszłą pływająca etykieta umieszczona w CanvasLayer, które jest niezależne od elementów na ekranie.
Po nowemu
Po zmianach informacja o wylosowanych cechach ładowana jest w etykietkę przyklejoną do cechy. Dodatkowo dorzuciłem jakieś proste przełączanie panelu z rysunkiem. aby było wiadomo, która cecha jest aktualnie w podglądzie.
Po najechaniu na ikonkę kwadracika zamienia się on w celownik, a poniżej pojawia się zestaw, z którego zostały wylosowane cechy. |
Teraz całość mieści się bez problemu na ekranie. |
Problem jest jednak z czytelnym debug w przypadku dwóch profesji. Ze względu na to, że zgodnie z regułami wybierane są większe wyniki dla poszczególnych cech nie jestem w stanie zachować danych z profesji A oraz B i ich sensownie wyświetlić.
Tutaj przykładowe losowanie dla takiego oto bohatera
profesja Wojownik / Kleryk poziomy 5/7 |
Niby wszystko ok... +3 na końcu wynikają z tego, że kleryk jest z wyższego poziomu niż wojownik. |
Przy tym łączeniu dwóch profesji nie jestem pewien czy dobrze wyliczają się cechy, które w profesji A są losowane a w drugiej już nie czyli np. dla wojownika ZR to 10+k10 na starcie, a kapłan nie ma tu żadnego bonusu. Muszę trochę dopracować budowanie tego elementu ponieważ bez mozolnego porównywania wartości w konsoli nie jestem w stanie stwierdzić czy postać w 100% wylosowała się prawidłowo. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że tak, ale pewności brak.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Tu możesz wstawić swój komentarz