16 maja 2014

Powstały Królestwa

Nie robiłem wpisów przez dłuższy czas i znów mam problem z operowaniem słowem pisanym. Ehh.
Przejdę wiec do konkretów, aby zbędnie się nie pogrążać.
Projekt Salama obserwowałem niemal od początku. Byłem ciekaw, czy przy tak dużym rozrzucie materiału i takiej ilości pomysłów jakie chciał w nim zawrzeć, uda mu się go zakończyć. I, jakież miłe zaskoczenie, Królestwa zostały wydane w postaci pdf-a i biorą udział w konkursie Rzutu Na Inicjatywę!
Salam, dzięki współpracy z ludźmi z forum Manufaktury Gier Fabularnych jak i własnemu samozaparciu, stworzył grę-narzędzie pozwalające szczegółowo generować królestwa dla każdego z settingów fantasy i nie tylko.

Pozwolę sobie zacytować słowa autora:

Królestwa miały być i są narzędziem do tworzenia settingów. Ich podstawowym zadaniem było stworzenie wielowymiarowej historii królestw, państw i nacji (1 tura to 10 lat), spójnej i zbudowanej o relacje.
Od lat mierziło mnie tworzenie historii jednego państwa, by potem pisać osobną dla drugiego i ewentualnie w jakiś sposób je łączyć. Stało się to możliwe dzięki Królestwom, gdyż nie jest to tylko narzędzie, ale również gra, podczas której tworzymy historie swojego państwa.
Oprócz tego założenia, po zakończeniu gry dostaniemy do ręki kolejne ważne informacje, takie jak: sytuacja polityczna, siła armii, poziom zabudowy infrastruktury, liczbę mieszkańców, niewolników (jeśli są) oraz ilość wyjątkowych osób, zwanych tu specjalistami.


Z Królestwami możecie się zapoznać poprzez pobranie zasad z poniższego linka jak i prezentacji zamieszczonej na YouTubie.

Polecam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tu możesz wstawić swój komentarz