06 sierpnia 2015

Jak nie programować

Czasem bywa tak, że kod, który piszemy, nie jest najlepszej jakości. Wpływają na to różne czynniki - od braku czasu, braku umiejętności po wygodę i brak zastanowienia nad tym co się pisze.
Poniżej prezentuję przykład kodu wyciągniętego z jednego z projektów, w których brałem udział. Zaznaczam - jest to oryginalny kawałek metody z produkcyjnego kodu. Wyciąłem z niego zbędne wywołania do obiektów, aby zachować samo mięsko oraz dodałem odpowiednie formatowanie, aby było widać poziom zagnieżdżenia wywołań.
Próba poprawienia tego co się w tej metodzie działo była niezłym wyzwaniem. Ta pętla for z czterema zagnieżdżonymi pętlami jest po prostu tak niesamowita, że musiałem się nią pochwalić. I nie - nie jest to mój kod :)


 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
for (){
 for (){
  if (){
   for (){
    if (){
     for (){
      if (){
       if (){
        tu sie cos dzieje
       } else {
        if (){
         tu sie cos dzieje
        }
       }
      }
      if (ogromny warunek na dwie linie){
       tu sie cos dzieje
      }
     }
    }
   }
  }
 }
 for (){
  if (){
   if (){
    if (){
     return true
    }
   }
  }
 }
}
return to co ustalono w mega for

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tu możesz wstawić swój komentarz