12 grudnia 2016

Rogalik - grafika cd

W weekend poprawiłem trochę kod, znalazłem kilka miejsc, w których nadmiernie zapychałem pamięć grafiką i pewnie jeszcze wiele takich miejsc zostało.
Ale.
W tej chwili połączyłem generator mapy (ten z kwadracików widoczny kilka postów temu) z główną pętlą graficzną rysującą mapę. Pokoje planszy generowane są w momencie wejścia z wszystkim elementami składowymi jak pułapki/potwory/skarby - tylko nie ma to jeszcze przełożenia na wygląd pomieszczeń. Może do końca tygodnia się to zmieni, problemem jest przygotowanie odpowiedniej ilości plików opisujących cięte na potrzeby gry obrazków.

Szybkość odświeżania grafiki to 60 klatek / sekunda - i to ze względu na to iż przewijanie mapy przy mniejszej ilości klatek generowało uciążliwy lag.
Sama mapa nie jest jeszcze generowana tylko w widocznym dla gracza obszarze, ale już przygotowuję kod, który jest gotowy na takie zadanie. Właściwi w tym co widać poniżej brakuje tylko wyświetlenia pozycji drużyny tak, aby było wiadomo w którym klocku jesteśmy i mogę dalej wrócić do rzeźbienia mechaniki gry oraz poprawienia błędów w animowaniu poklatkowym (niestey kilka dziwnych błędów się wdarło)







W międzyczasie znalazłem coś takiego:

Jest to jakieś przykładowe (chyba- nie mam pewności|) gui "plecaka postaci" jakiegoś rogalika. W ten deseń chciałbym zrobić to w swojej gierce.
Trzeba przyznać że to co ludzie linkują do Pinteresta jest inspirujące:)


Aktualizacja
Poziom wygenerowany z animującymi się potworami.





ps.
Spojrzałem ile pamięci zjada moja "gierka" - w skrócie tak z 10x za dużo w stosunku do tego co oferuje ...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tu możesz wstawić swój komentarz