Powstał plan co po kolei jest mi potrzebne do tego, aby gra powoli powstawała. Spytacie (spytacie ?) Dlaczego? Powód jest prosty - żeby nie próbować robić wszystkiego jednocześnie bo inaczej do niczego się nie dojdzie. Najpierw najważniejsze rzeczy na początek, później te mniej ważne.
Ale oczywiście ... różnie z tym bywa. Aktualnie pracuję nad tym, aby pierwszy poziom po którym łazi Sladum powoli stał się interaktywny i zawierał jak najwięcej funkcjonalności które będę mógł reużyć na kolejnych planszach.
Mam więc:
Średnio działającą maszynę stanów (czasem się gubi i ładuje nie tę animację co trzeba),
wstępną tilemapę dla pierwszego piętra tawerny oraz dla sali czyli parteru (to w sumie są dwie plansze a nie jedna jak pisałem powyżej)
jakieś oświetlenie
`fadeScreen` który powoduje że przejście między poziomami nie jest momentalne, a opiera się na krótkiej animacji ściemniającej ekran, zmianie poziomu i ponownie odciemniającej się.
Jakieś podstawowe dźwięki ponieważ lubię coś słyszeć w tle. Nawet na tak wczesnym etapie gra bez jakiegokolwiek udźwiękowienia to katorga dla twórcy :) Niech będzie minimum - kroki bohatera i jakieś tło dla dźwięków tawerny...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Tu możesz wstawić swój komentarz