26 października 2024

Co u Sladuma?

Postaram się w krótkich postach opisywać co zmieniło się w grze pomiędzy nimi. Ten będzie pierwszy i miejmy nadzieję że nie ostatni.

Powstał plan co po kolei jest mi potrzebne do tego, aby gra powoli powstawała. Spytacie (spytacie ?) Dlaczego? Powód jest prosty - żeby nie próbować robić wszystkiego jednocześnie bo inaczej do niczego się nie dojdzie. Najpierw najważniejsze rzeczy na początek, później te mniej ważne. 

Ale oczywiście ... różnie z tym bywa. Aktualnie pracuję nad tym, aby pierwszy poziom po którym łazi Sladum powoli stał się interaktywny i zawierał jak najwięcej funkcjonalności które będę mógł reużyć na  kolejnych planszach.

Mam więc: 
Średnio działającą maszynę stanów (czasem się gubi i ładuje nie tę animację co trzeba), 
wstępną tilemapę dla pierwszego piętra tawerny oraz dla sali czyli parteru (to w sumie są dwie plansze a nie jedna jak pisałem powyżej)
 jakieś oświetlenie 
`fadeScreen` który powoduje że przejście między poziomami nie jest momentalne, a opiera się na krótkiej animacji ściemniającej ekran, zmianie poziomu i ponownie odciemniającej się.
Jakieś podstawowe dźwięki ponieważ lubię coś słyszeć w tle. Nawet na tak wczesnym etapie gra bez jakiegokolwiek udźwiękowienia to katorga dla twórcy :) Niech będzie minimum - kroki bohatera i jakieś tło dla dźwięków tawerny...



I taki zrzut ekranu. Piętro tawerny. Efekt zaciemniania ekranu nie dało się nagrać

i sala główna tawerny






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tu możesz wstawić swój komentarz