07 listopada 2024

Co u Sladuma cd - Quest

 Mozolnie pisze (zbyt) skomplikowany mechanizm questów. Kod wygląda na tworzony do poważnej gry, a nie jako element gry prostej.  Ale cóż zrobić. Tak wyszło. 

Aktualny poziom zaawansowania pozwala na wyświetlenie zadania głównego, jego pod-zadań do wykonania oraz obsługa taska o roboczym typie DISCOVERY, którego celem jest udanie się do określonego na mapie obszaru.

Kolejny podtask, który posiada prawie całą obsługę jest FETCH - czyli zbieractwo przedmiotów. W tym celu będę musiał stworzyć podstawową implementację plecaka postaci, a ta nie istnieje nawet w powijakach.

A tak powyższe wygląda po zaimplementowaniu :

Po odebraniu zadania od NPC wyświetla się ono jako aktywny w lewym górnym rogu wraz z pod-zadaniami oraz stopniem ich wykonania.
Stan wykonania zadań roboczo opisany jest etykietką z napisem: true/false


Po dotarciu do interesującego nas obszaru - tutaj nazwanego Świątynią Seta, status zadania o typie DISCOVERY zmienia się na true , czyli zostało wykonane!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tu możesz wstawić swój komentarz