At statistic page i've saw several visits from all around the world. THX! But... I don't have time to write in english so it will be still in polish. Just drop text to some translator :-)
Mniejsza o większość i wizyty. Cóż ostatnio się działo? Nadal pracuje nad plecakiem bohatera oraz plecakami postaci niezależnych. Na testowej scenie umieściłem skrzynię, z którą można wejść w interakcję i zobaczyć jakie to kryje skarby. Po kilku iteracjach, stosunkowo niewielkiej ilości kodu udało się osiągnąć docelowy stan czyli możliwość przerzucania przedmiotów między plecakami postaci a interaktywnymi skrzyniami oraz prawidłowego wyświetlania zawartości skrzyń po jej zamknięciu i otwarciu.
A jak to wygląda w grze:
Podchodzimy do skrzynki i wciskamy F w celu jej otworzenia |
Pojawia się zawartość skrzyni |
Naciskając I pojawia się plecak bohatera |
Możemy przerzucić przedmiot z plecaka postaci do skrzyni - tu przerzucona została srebrna zbroja |
Pozamykać otwarte menusy... |
A po ponownym otwarciu menu skrzyni przedmiot jest w środku. Na razie nie zapamiętuje do którego slota przedmiot został odłożony stąd ładowane są od początku wolnych slotów skrzynki |
Możemy też podejść do innej skrzyni i wyświetlona zawartości skrzyni zmieni się na tę przypisaną do drugiej skrzynki. |
Po napisaniu kodu wyszła ciekawa rzecz - sposób przechowywania zawartości skrzyni (i ewentualne NPC) jest bardziej zaawansowany (na razie) niż plecak postaci gracza. Każda skrzynia ma przypisaną kolekcję przedmiotów którą później prezentuje, a postać gracza nie! To jakie przedmioty nosi postać gracza pamięta ... jego menu plecaka. Jest to bardzo złe rozwiązanie ponieważ np. chcąc sprawdzić czy postać posiada przedmiot związany z zadaniem trzeba przejechać po węzłach plecaka zamiast po (jakiejś) kolekcji posiadanych przedmiotów. Poprawienie tego elementu na szczęście nie będzie trudne.
Kolejnym krokiem będzie możliwość robienia zakupów i menu sklepikarza.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Tu możesz wstawić swój komentarz