01 lutego 2011

Terranie - Tworzenie bohatera - Cybernetyka

Wszczepy cybernetyczne powoli stają się powoli przeżytkiem. Jednak dopóki wspomaganie nanologią i biotechnologią nie stanie się stosunkowo tanie i bezpieczne nie zostanie zarzucone.
W wielu jednak wypadkach są jedynym sposobem na zastąpienie utraconych kończyń czy podniesienie wydajności organizmu są jedyna logiczną (i dostępną) alternatywą.
Wszczepianie się jest dosyć popularne na mało zurbanizowanych planetach gdzie dostęp do najnowszych technologii i odpowiednio wyszkolonych specjalistów jest niemożliwy.




Każda wykupiona technologia cybernetyczna w niewielkim stopniu wpływa na Ego bohatera. Pełny wpływ zawarty zostanie w rozdziałach dostępnych dla MG. Podstawowa wiedza dla graczy została zawarta poniżej.

Podstawowy wpływ wszczepów na EGO
Każdy z bohaterów ma określoną pulę Punktów EGO. Wielkość ta równa jest EGOx10. Każdy wszczepiany element cybernetyczny obniża ich ilość.  Ilość punktów ego, które traci się na skutek wszczepienia, podana jest przy każdym z urządzeń cybernetycznych. Utrata każdych pełnych 10 Punktów Ego skutkuje stałym zmniejszeniem Ego w niestresowych testach społecznych o 1 punkt.
Testy nie są utrudniane w przypadku sytuacji stresowych jak np. test przed walką lub podczas prób zastraszenia. Jednak w przypadku próby przekonania kogoś do swoich racji, przekupienia, targowania się, poderwania kobiety (mężczyzny) w barze używane jest Ego obniżone.
Kolejnym minusem nadmiernego wszczepiania jest to, iż w przypadku testów spornych Ego z mocami PSI Protosów czy wpływem mocy PSI Zergów używa się także obniżonej wartości Ego.

W kolejnym wpisie zamieszczę listę dostępnych wszczepów. Lista z czasem będzie powiększana o kolejne elementy.

3 komentarze:

  1. Przypomina to trochę Cyberpunka, tam też coś takiego było.
    Czemu zmniejszone Ego nie jest testowane w sytuacjach stresowych?? Czy to wynika ze specyfiki tych sytuacji czy może jest spowodowane wpływem adrenaliny?? Czy nie prościej trzymać się jednej zasady i zawsze używać aktualnej wartości Ego?

    OdpowiedzUsuń
  2. Rozwiązanie jest bardzo podobne do tego z Cyberpunka ponieważ mi pasuje do świata. Mocniej zcyborgizowany gość będzie, wg. mnie problemy w zwykłych stosunkach międzyludzkich a w momencie sytuacji wymagających siły woli i odporności na stres będzie twardszy. Psychologiem nie jestem :), ale do mechaniki mi pasuje takie rozwiązanie. Za dużo i tak obliczeń z tym nie ma - EGO to najbardziej skomplikowany obliczeniowo współczynnik. Ale i to przemyśle

    OdpowiedzUsuń
  3. Ponieważ wydaje mi się że chcesz stworzyć dość prosty mechanicznie system, to takie rozwiązanie nasuwa się samo. Nic jednak nie przeszkadza abyś zamieścił Zasadę Opcjonalna, w której podasz rozwiązanie bardziej skomplikowane, ale może lepsze czy bardziej logiczne. Tak mi się przynajmniej wydaje.

    OdpowiedzUsuń

Tu możesz wstawić swój komentarz