08 marca 2011

Protoss- Tworzenie bohatera - umiejętności

Sposób ustalania poziomu umiejętności (czyli poziomy trudności) oraz ich rodzaje są identyczne z tymi dostępnymi dla Terran. Także Protosi muszą posiadać odpowiednie umiejętności do podróży międzygwiezdnych jak i do wykorzystania w całości mocy swoich specyficznych pancerzy.

Umiejętności
Główna różnica polega na braku dostępu do umiejętności typowych dla Terran (jak. np. obsługa broni ciężkiej)

Protosi już setki lat temu zrezygnowali z broni miotającej pociski oraz laserowej i postawili na rozwój broni plazmowej. Dzięki swoim zdolnościom oraz wiedzy siła mocy ich broni zalezy w dużym stopniu tak od PSI noszącego ją protosa jak i od Ścieżek jakie protos posiada.
Generalnie umiejętność ta to Broń Plazmowa Psi. Kolejna umiejętność dostępna tylko Protosom to możliwość walki z użyciem Ostrza Psi. Poziom trudności obu umiejętności to (2).

Pozostałe umiejętności są 'wspólne'. W tej chwili widzę potrzebę zróżnicowania trudności nauki umiejętności pomiędzy rasami jednak teraz nie mam wystarczającego czasu aby to rozpracować.
MG który będzie chciał prowadzić drużynie protosów może użyć umiejętności przedstawionych dla Terran. Oczywiście -taki pilotowanie będzie dotyczyło tylko pojazdów protosów. Tak samo jak np. medycyna czy pierwsza pomoc.


PSI  i Ścieżki 
Ścieżki są mistyczne moce psi używane przez protosów. Pozwalają zwiększyć tak wydolność organizmu protosa jak i zwiększyć szansę na wykonanie niektórych czynności, mogą także umożliwić zadanie ogromnych obrażeń celowi. Dzięki nim wyszkolony protos jest w stanie pokonać hordę wrogów, czy też niepostrzeżenie podkraść się za plecy ofiary. Na początku gry gracz powinien określić z jakiego typu ścieżek będzie korzystał. Automatycznie nie będzie mógł korzystać ze ścieżek innego typów, czyli ścieżka kapłana wyklucza posiadanie zdolności ze ścieżki wojownika i na odwrót. Wyjątkiem jest tu Ścieżka Ucznia zawierająca ogólnie znane pośród protosów moce i można ją łączyć tak ze ścieżka wojownika jak i kapłana.

Dzielą się one na trzy typy i są to odpowiednio:
Ścieżki Wojownika - które umożliwiają poznanie ograniczeń własnego ciała i naginaniu jego wydolności do własnej woli. Ich posiadania umożliwia znaczną poprawę zdolności psychofizycznych bohatera. Oczywiście nie tyko. Niektóre z nich potrafią chronić posiadającego je protosa. Do części z nich jest ograniczony dostęp ponieważ są dostępne tylko dla tych którzy naprawdę zasłużyli się w oczach swojego klanu. Większość ścieżek wojownika wzmacnia tylko jego samego.
Ścieżki Kapłana - umożliwia oddziaływanie na siebie jaki i na otoczenie. Potężny kapłan potrafi zatrzymać wrogów jak i wesprzeć przyjaciół. Zawsze jest potężnym sprzymierzeńcem. Wiele z nich jest tak niesamowitych że nawet sami protosi do końca nie wiedza dlaczego działają tak a nie inaczej. 
Ścieżka Ucznia - zawiera kilka mocy, których może się wyuczyć dowolny protos. Te zdolności przynajmniej w niewielkim stopniu zna każdy przedstawiciel tej rasy. Nie znaczy to, że są mniej niezwykłe niż specyficzne dla pozostałych dwóch ścieżek. Są po prostu ogólnie znane i uczyć się ich mogą wszyscy protosi.

Każda ścieżka ma poziom trudności nauki równy 3.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tu możesz wstawić swój komentarz