10 marca 2011

Protoss - Tworzenie bohatera - Ścieżki

rysunek pochodzi z deviant.com,
narysował go Valadrel
Ścieżka to zdolność niesamowitego wykorzystania mocy umysłu w walce oraz i w wielu innych przypadkach.
Protosi dzięki setkom lat badań poświęconych temu zagadnieniu ewoluowali do możliwości ich podświadomego użycia. Spowodowało to, między innymi. całkowitą zmianę stosowanych technologii czy metod podróżowania poprzez kosmos.

Wśród Protosów można usłyszeń głosy, że więcej Ścieżek zostało zapomnianych na przestrzeni wieków niż jest ich teraz.
Eksploracje porzuconych światów i poznawanie zapomnianych artefaktów często prowadzą do pojawienia się na nowo utraconych, mocy.


Wiele klanów wysyła swoich przedstawicieli w najdalsze krańce kosmosu w celu odszukania utraconej wiedzy. Kilka z odkrytych świątyń Xel'naga umożliwiło poznanie niesamowitych zdolności jakie jeszcze kryje w sobie PSI i umiejętność jego opanowywania.

Każdy Protos może - mniej lub bardziej świadomie - wykorzystać moc swojego umysłu. Ze względu na to potrafią osiągnąć różnej mocy efekty dzięki posiadanym Ścieżkom. Za możliwościami idą także ograniczenia.


W tamach tego podrozdziału zajmiemy się mechaniczną stroną tego zagadnienia.



Ograniczenia używania PSI

Część ścieżek wymaga do zadziałania użycia zmagazynowanej w umyśle Protosa Energii PSI. Energia posiadana przez Protosa ta jest równa współczynnikowi PSI x 10. Podwyższyć ją można także dzięki posiadaniu kryształów khydarin.W czasie użycia ścieżki punkty te są zużywane zgodnie z kosztem podanym przy danej ścieżce (np. Gnu , Gremlin).
Część ścieżek to ścieżki pasywne, oznacza to iż na ich użycie nie jest potrzebne wydawanie energii (np. Semai, Ursus)

Odzyskiwanie Energii PSI
Energia odzyskiwana jest z prędkością 1pkt/30min niezależnie od aktualnego stanu Protosa.Od tej reguły są wyjątki. Energii nie odzyskuje Protos nieprzytomny, będący pod wpływem blokerów PSI.
Przyspieszyć proces odzyskiwania energii PSI może umiejętność Medytacja. Dodaje się cechę PSI + Medytacje i od tej sumy odejmuje się k10. Wynik to ilość odzyskanych punktów. Aby uzyskać ten efekt należy przez 10 minut pozostać nieruchomym oraz nic nie może nas rozpraszać (np. walka czy trzęsący się transportowiec).

Poziom Ścieżek
Ścieżki - w przeciwieństwie do umiejętności, posiadają poziom zaawansowania od 0 do +3.

Trudność nauki ścieżek
Trudność nauki większości ścieżek to 3 chyba że jej opis mów inaczej. W rzadkich przypadkach jest on inny, zawarte jest to wtedy w opisie ścieżki.
Podczas tworzenia bohatera Ścieżki można wykupić maksymalnie na poziomie +1.

Ilość Ścieżek dostępnych Protosom
Ilość ścieżek jakie można wykupić podczas tworzenia bohatera Protosa to PSI/2 zaokrąglając w górę.
Maksymalna ilość ścieżek jakie może posiadać Protos  równa jest PSI bohatera.

Nauka ścieżek
Poznanie nowej ścieżki zwykle wiąże się ze znalezieniem mentora, który posiada ścieżkę na poziomie +2 i będzie chciał jej nauczyć BG. Wiązać się to może np. z wykonaniem przysługi dla takiej osoby i być kanwą dla nowej przygody.
Szybkość nauki zależy od MG.
Znane są technologie implantowania ścieżek jednak dostęp mają do nich tylko naprawdę doświadczeni, zasłużeni Protosi. W ramach nagrody za zasługi Protos może być dotknięty takim wyróżnieniem.
Udokumentowane są także przypadki, że obecność w świątyni Xel'naga powodowało, że będący w niej Protos zdobywał nową Ścieżkę (często niezwykła, rzadko, albo w ogóle wcześniej niespotykaną) jako dar od świątyni. Nie wyjaśniono jednak w pełni na jakiej zasadzie działają takie, incydentalne, przypadki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tu możesz wstawić swój komentarz