15 kwietnia 2011

Strefa Śmierci

Gan zrócił uwage, że mógłbym napisać iż mechnika w StrefieZero w widocznej części opiera się na pierwszym polskim systemie hard-sf.
Będąc najpierw sceptycznym, co do takiego wpisu stwierdziłem jednak, po chwili zastanowienia, że nie jest to taki zły pomysł.

Wykorzystany został mechanizm (częściowo) tworzenia postaci, kawałki mechaniki i testowania, część współczynników. Jednak reszta to już moja samoróbka. 

Strefa Zero długo leżała także szufladzie ( ;-) ukłony do twórcy KC), a powstała w momencie gdy Strefa Śmieci już ledwo zipiała można uznać, że przyczyniła się do powstania mojej autorki.


Strefa Śmierci w momencie powstania miał potencjał na zbudowanie dobrego, skomplikowanego i logicznego systemu RPG.Teraz wszyscy chwalą się systemami z (trudne i popularne ostatnio słowo w branży RPG) transhumanizmem  w tle. Że to takie nowe i zajebiste. Strefa  Śmierci miała te elementy już, uwaga 16 lat temu.
Potencjał został z czasem przepięknie zmarnowany (jakie to polskie). Mechanizmy zaproponowane w grze nie przyjęły się w Polsce także dlatego, iż polscy gracze nie trawili jeszcze wtedy takich twardych klimatów. System znikł wraz z MiM, zalany pulpą różnorakich produktów rpg, nie zyskują dużej grupy odbiorców.
Żołnierze 'Enklawy Lupus'

Dla zainteresowanych podam poniżej gdzie można znaleźć materiały do Strefy Śmierci, pisane przez Jacka Brzezińskiego i Tomasza Kołodziejczaka. Podobnie zaś jak Musiał
dla Kryształów Czasu tak Grzechnik jest twórca niezwykłej oprawy dla Stref Śmierci i z nią cały system jest często kojarzony.



Numerki to oczywiście wydania Magii i Miecz i czas publikacji kolejnych elementów systemu:
 1(13)/95 - "Strefa Śmierci" - Tomasz Kołodziejczak & Jacek Brzeziński
 3(15)/95 - "Strefa Śmierci 2" - Jacek Brzeziński & Tomasz Kołodziejczak
 4(16)/95 - "Strefa Śmierci 3" - Tomasz Kołodziejczak & Jacek Brzeziński
 5(17)/95 - "Strefa Śmierci 4" - Tomasz Kołodziejczak & Jacek Brzeziński
 6(18)/95 - "Strefa Śmierci 5" - Jacek Brzezieński & Tomasz Kołodziejczak
 7-8(19-20)/95 - "Testy, uszkodzenia" - Jacek Brzezieński & Tomasz Kołodziejczak
- "Gniazdo" - Jacek Brzezieński & Tomasz Kołodziejczak
 9(21)/95 - "Nocni Żeńcy" - Tomasz Kołodziejczak (Opowiadanie)
10(22)/95 - "Enklawa Lupus - Żołnierze" -Tomasz Kołodziejczak & Jacek Brzezieński(lokacja)
11(23)/95 - "Obcy przyszedł l na fermę" - Maciek Kocuj (Przygoda)
27 "Programator" - Rafał Nowocień (Przygoda)
26 "Vaprak". (przygoda)

Zestawienie pobrałem z grupy Strefa Śmierci, dogorywającej na www.goldenline.pl 

Dodatkowo : poniżej link do zebranej w całość większej części materiałów do Strefy Śmierci wydrukowanych w MiM, wersja PDF:
http://www.esensja.pl/downloads/strefa-smierci.pdf

4 komentarze:

  1. No i jeszcze najważniejsze czyli Strefa Śmierci wydania na licencji CC:
    http://esensja.pl/gry/recenzje/tekst.html?id=10923

    Dzięki za zestawienie bo wersja pdf nie ma wszystkich części z MiMa. No i powodzenia w dalszym światotworzeniu!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też dziękuję, bo bardzo miło wspominam ten system. Klimat miał świetny i gdyby go wydali to mógłby być hitem na skalę światową. Zgadzam się też co do rysunków, świetnie się z tą grą stopiły.

    OdpowiedzUsuń
  3. "Mechanizmy zaproponowane w grze nie przyjęły się w Polsce także dlatego, iż polscy gracze nie trawili jeszcze wtedy takich twardych klimatów."
    - e tam, zabrakło tylko zebrania całości do kupy i wydania jako samodzielny produkt. Właściwie wciąż brakuje. Ja się jarałem bardzo widząc pierwszą strefę. Można spojrzeć na to inaczej - Strefa Śmierci dokładała się znacząco do popularności MiMa w tamtych czasach.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ma ktoś może nazwę czcionki, która była używana w MiM w artykułach o Strefie Śmierci?

    OdpowiedzUsuń

Tu możesz wstawić swój komentarz