29 kwietnia 2011

System - Walka część 2 - Pancerze

W tej części zapoznamy się z jakże ważną częścią walki czyli ochroną przed obrażeniami.

W tym wpisie zająłem się rozpisaniem pancerzy dla ludzi i kilka uwag co do pancerzy innych ras występujących w grze.




Pancerze
Trafienie w ciało/sprzęt jest zmniejszane o posiadany na danej lokacji pancerz. Pancerz zmniejsza obrażenia wyliczone ze zdolności przebicia broni, psi, upadków chyba ze sposób zadania obrażeń mówi inaczej.
Większość pancerzy nie chroni np przed obrażeniami od upadków - jednak tym elementem zajmiemy się w części system.

Pancerze w zależności od typu dzielimy na klasy. Odpowiednio w grze występują:
pancerze osobiste piechoty
pancerze pojazdów
pancerze kosmiczne
Dzielą się także w zależności od miejsca pochodzenia czyli oddzielnie są spotykane pancerze Terran, Zergów oraz Protosów.

W przypadku pancerzy Terran, w zależności od konstrukcji i użytych materiałów wyróżniamy pancerze miękkie, twarde i energetyczne. Pierwszy typ (miękkie) dotyczy tylko pancerzy osobistych piechoty, pancerze twarde to pancerze na kombinezonach wspomaganych oraz wszelkiego rodzaju pojazdach. Pancerze energetyczne mają powiększone zdolności absorbcji i rozpraszania ciepła, nie są polem siłowym czy podobnym elementem.

W ramach pancerzy Protosów występują jeszcze osłony energetyczne, zależne od poziomu PSI bohatera(ducha) i ścieżki lub kryształu, które umożliwiają pojawienie się tej osłony dookoła ciała / sprzętu.

Pancerze Zergów traktowane są jako typ: pancerze organiczne.  Ze względu na swoje pochodzenie mają zmniejszoną odporność na obrażenia oparte na broniach energetycznych (plazma/laser/ogień/psi).


Opisy szczegółowe - Pancerze osobiste Terran

Pancerze osobiste klasy 1 i 2 zaliczane są do pancerzy miękkich. Mają zmniejszoną o połowę odporność przeciwko atakom energetycznym oraz przeciwko ciosom broni tnącej oraz kłutej.. Nie są odporne na ataki opierające się na miażdżeniu czy np. upadkami.
Pancerze klasy 1 to najczęściej niewiele więcej niż grube, skórzane kurtki (odpowiednik), pancerze klasy 2 przypominają zwykłe pancerze osobiste policji, chroniące całe ciało.


Pancerze twarde to pancerze klasy 3 i 4 (osobiste) oraz odpowiednio pancerze pojazdów oraz kosmiczne. Ataki bronią tnąca/kłutą oraz ataki energetyczne nie wplywają na ich zdolności defensywne (pochłaniania obrażeń).

Uwaga: Hełmy zawsze uważane są za pancerze twarde jednak moga mieć klasę pancerza od 1 do 4.

Pancerz Klasy 3
W przypadku noszenia pancerzy (bez ograniczeń)  wymagane jest posiadanie umiejętności Pancerze. Każdy poziom tej umiejętności zmniejsza o 1 punkt ograniczenia wynikające z noszenia pancerza. Ograniczenia (ich wielkość) podane są przy opisie pancerza.

Pancerze klasy 3 są to pancerze osobiste, zwyczajowo używane w czasie walki piechoty, odpowiadają pancerzowi jaki posiadają jednostki specjalne Duchów (Ghost), Reaperów, ale nie znaczy to że inne osoby nie mogą ich używać. Spotykane są w kilku odmianach.
Pancerze te zwyczajowo posiadają wbudowany system chłodzenia lub grzewczy, są szczelne (możliwość użycia w przestrzeni kosmicznej), umożliwiają normalną pracę (np. pilotowanie pojazdów, praca na komputerze itp). Większość bojowych pancerzy klasy 3 posiada wbudowane wspomaganie hydrauliczne (szkielet) powiększające Siłę posiadacza. 

Marine w czasie wizyty na Ziemi
Pancerze klasy 4 są to bojowe kombinezony, uniemożliwiające użycie niedostosowanych do nich broni oraz urządzeń. Osoba w takim pancerzu nie jest w stanie korzystać z większości urządzeń. z wyglądu są to oczywiście pancerze znane z gry. Wszystkie posiadają wbudowane systemy podtrzymywania życia, chłodnice i nagrzewnice, są szczelne i ze względu na swoją grubość zmniejszają szanse na napromieniowanie, umożliwiają kilkugodzinny (zależnie od typu) pobyt w próżni, wsparcie celowania dla posiadanych broni, możliwość instalacji ramion technicznych i broni ciężkiej (np. miniwyrzutnie).

Zapewniana ochrona
Każdy poziom klasy pancerza osobistego zapewnia zmniejszenie otrzymywanych obrażeń (wynikających ze zdolności przebicia broni + jakość testu) o 3. Czyli pancerz klasy 1 zmniejsza obrażenia wynikające z trafienia o 3 punkty zaś pancerz klasy 4 o punktów 12. Rzadko kiedy spotykane sa pancerze osobiste o klasie pancerza powyżej 4 - głownie ze względu na ciężar takiego rozwiązania. Stad też pojawiły się pierwsze modele pancerzy wspomaganych, które wyewoluowały do pojazdów klasy Goliath. Osłonę osobistą określamy małą literą o. Czyli pancerz osobisty  klasy 4 będzie miał oznaczenie 4o.

Pancerze pojazdów (terran) na jedne punkt klasy pancerza zapewniają osłonę w wysokości 6 punktów. Zwykle klasa 1 to nieopancerzony samochód. Klasa pancerza 5 to pancerz lekkiego czołgu.  Osłonę pojazdu oznaczamy małą literą p. Czyli np. pancerz pojazdu klasy 3 będzie miał oznaczenie 3p.

Pancerze kosmiczne (terran) na jeden punkt klasy pancerza zapewniają osłonę w wysokości 8 punktów.
Przykładowo poszycie transportowca będzie miało klasę 2 zaś bojowego niszczyciela nawet klasę 10 (zwykle oscyluje wokół klasy 6-7.Czyli np. pancerz kosmiczny transportowca klasy 2 będzie miał oznaczenie 2k.


 Osłony
Twardość osłony określić powinien MG kierując się poniżej opisanymi sugestiami. Pancerz osłony zwiększa pancerz celu o swoją zdolność do pochłaniania obrażeń. Czyli posiadając pancerz osobisty 3o, kryjąc się za maską blokiem silnika samochodu (+6) otrzymamy 3*3+6=15 punktów osłony które odejmie się od otrzymywanych obrażeń


- osłona lekka jest to zwykle gruba deska, płyta z tworzywa sztucznego itp. Do tej klasy zalicza się większość tarcz używanych w siłach policyjnych. Liczba dodawany do pancerza postaci która się ukryje za taką osłoną to  +1 do + 3.

- osłona lekka może to być karoseria samochodu, drzewo do 10cm, gruba na 20 cm ścianka gipsowa. Wartość pancerza +4 do + 6

- osłona normalna to betonowa płyta o grubości 5 cm, drzewo o średnicy 20 cm, płat blachy 1 cm, worek z piaskiem, blok silnika Dają osłonę o wartości +7 do + 9

- osłona średnia to gruby worek z piaskiem, arkusz blachy 4cm, drzewo o grubości 30 cm, Dają osłonę o wartości pancerz  +10 do +13

- osłona gruba to już gruba betonowa płyta wzmocniona metalem, skała, wielowarstwowy stalowy arkusz grubości, 10cm, drzewo o średnicy 40cm. Osłona o wartości od +14 do +23

-osłona bardzo gruba to ściana standardowego bunkra, drzwi sejfu, drzewo o średnicy 50cm itp. Osłona o wartości >24.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tu możesz wstawić swój komentarz