22 czerwca 2011

Broń

Posiadanie broni w świecie Strefy Śmierci nie jest niczym niezwykłym. Wiele planet dopiero jest poznawanych, stąd niemal każdy kolonista posiada przy sobie broń osobistą, inwazja obcych spopularyzowała posiadanie broni w domach. Oczywiście nie wszystkie modele są ogólnie dostępne dla każdego. Wiele jest używanych tylko w wojsku. Specjalistyczne bronie, jak te używane przy pancerzach. są całkowicie niedostępne dla zwykłych ludzi. Nie tylko z powodu ich ceny czy rzadkości ale chociażby z tego powodu, że większości z nich osoba bez pancerza nie jest nawet w stanie podnieść - nie mówiąc już o strzelaniu.
Każda broń posiada opisana została kilkoma podstawowymi elementami.
Typ obrażeń - jest sposób w jaki broń razi przeciwnika, podział ten umożliwia określenie (w późniejszym etapie) szybkości leczenia oraz sposobu zadawania obrażeń. Mamy więc obrażenia
- normalne - od każdej broni używającej do strzału pocisków, od ciosów nożami, pałkami oraz kończynami
- laser - jak nazwa wskazuje, obrażenia od wysokoenergetycznej wiązki światła
- plazma - obrażenia od wysokich temperatur (np. miotacze ognia) oraz broni wyrzucającej ładunki plazmy
- obszarowe - obrażenia od broni pokrywającej pewien obszar na skutek rozerwania się i wyrzucenia z dużą prędkością elementów.

Zasięg skuteczny - jest to odległość na jaką broń zadaje maksymalne obrażenia oraz strzelec nie otrzymuje modyfikatorów do trafienia. Powyżej tej odległości siła rażenia spada o połowę, modyfikator trafienia -2 . Przy 4x. odległości obrażenia spadają do 1/4. Modyfikator trafienia -4.

Szybkostrzelność - ilość pocisków wystrzeliwanych za jednym razem. Przy większości broni automatycznych jest możliwość stopniowania tej ilości (zwykle 1/3/10).

Modyfikator trafienia - większa (lub zmniejsza) szanse trafienia z danej broni.

Siła przebicia - są to rzeczywiste obrażenia jakie zdaje broń, Wartość tę odejmuje się od pancerza po trafieniu.

Wartość podana w nawiasie obrazuje o ile zmniejszany jest (za każdym trafieniem) pancerz energetyczny.

Przeciążenie - jest to możliwość przy broniach energetycznych (laser i plazma) na czasowe zwiększenie siły strzału kosztem szybszego zużycia magazynka oraz rozgrzania broni (wpływa to ujemnie na modyfikator trafienia).

Sprzęg - możliwość wsparcia przez cybernetyczne wszczepy użytkownika, zwykle wpływa to dodatnie na trafienie z danej broni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tu możesz wstawić swój komentarz