20 marca 2014

Rozszczepiacz

Jedna z wielu broni obcych (prawdopodobnie pochodzi od obcych identyfikowanych jako Jelek, gdyż to oni są z nią najczęściej spotykani). Jest to długa i nieporęczna tuba z dwoma uchwytami umieszczonymi bliżej jednego z końców. W jednym z uchwytów (nie zawsze tym samym) umieszczony jest spust.

Strzałki wyrzucane z rozszczepiacza zawierają toksynę powodującą szybko postępujące zakażenie krwi, a następnie gwałtowną reakcję chemiczną. Powoduje ona szybkie puchnięcie ciała bezpośrednio prowadzące do rozerwania organów i skóry celu.

Mechanika: Zadanie min 1 obrażenia przez tą broń powoduje, że cel musi wykonać udany test WYT + ROZMIAR + Odporność na ból na poziomie +6. Nieudany test powoduje zakażenie krwi i niemal natychmiastową śmierć. Każde kolejne trafienie zwiększa trudność testu o +1.

Typ obrażeń: Broń działa na wszystkie cele, których krew przenosi tlen.

Amunicja: nieznana

Magazynek:2k10

Szybkostrzelność: 2

Zasięg skuteczny: 200

Siła przebicia: 1(0) [0]

Modyfikator trafienia: -2[+2]

Teraz opis małych zmian mechaniki
(bazuje na tym co zrobiłem dla Strefy Zero)

Rozmiar – ogólnie rzecz ujmując wielkość celu, zależny od wagi.
Rozmiar -3 to istota o wadze >10 kg
Rozmiar -2 to istota o wadze 10-25 kg
Rozmiar -1 to istota o wadze 25-50 kg
Rozmiar 0 to istota o wadze 50-100 kg
Rozmiar 1 to istota o wadze 100 -200 kg
Rozmiar 2 to istota o wadze 200 -400 kg
Rozmiar 3 to istota o wadze 400 -800 kg
Itd…

Magazynek – do broni obcych zwykle bardzo trudno zdobyć magazynki lub jeśli już posiada się magazynek zgodny z typem broni można mieć spore kłopoty z jego wymianą (test TECH + Technologia obcych +8) w efekcie w zdobycznej broni ilość pocisków jest losowa. Dla broni powyżej maksymalna pojemność magazynka to oczywiście 20 pocisków (max dla 2k10 to 20 ).

Siła przebicia – wyliczamy ją tak jak w oryginalnych zasadach (tu), ale pojawiły się dodatkowe modyfikatory
wartość w nawiasie klamrowym () odpowiada za obrażenia przeciwko osłonom energetycznym (tak jak do tej pory)
wartość bez nawiasu odpowiada za obrażenia przeciwko pancerzom miękkim (j.w.)
wartość w nawiasie kwadratowym [] odpowiada za obrażenia przeciwko pancerzom twardym (nowość)
W przykładowej broni:
1 – obrażenia dla celów nieopancerzonych i w pancerzu lekkim
(0) – broń nie jest w stanie przebić pancerza energetycznego
[0] – broń nie jest w stanie przebić pancerza twardego np. metalowgo lub nawet drewnianego stolu

Modyfikator trafienia - standardowo doliczany do szansy na trafienie, ale ze względu na dziwną budowę broni (kształt uchwytów, wielkość, ciężar broni są dostosowane do kończyn obcych) jej używanie sprawia wiele trudności mieszkańcom
-2 modyfikator dla każdego mieszkańca (pomimo zdolności w obsłudze broni obcych)
[+2] modyfikator dla obcego

2 komentarze:

  1. Oryginalna broń, fajny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pracuje jeszcze nad kilkoma pomysłami dot. broni obcych, ale nie chciałbym popaść w typowy gun-porn. Łatwiej wymyślić dziwaczną broń niż sensowny opis jakiegoś miejsca.

    OdpowiedzUsuń

Tu możesz wstawić swój komentarz