14 listopada 2016

A może roguelike?

Idę za ciosem.

Zachęcony efektem działania generatora podziemi stwierdziłem, że użyję go w większym projekcie. Generator ma stać się częścią prostej (tak wydawało się na początku) gry roguelike.
Żeby nie wymyślać koła i zasad gry od zera wykopałem starą planszówkę znaną na zachodzie jako Citadel of Blood, a w Polsce skopiowaną (zpiraconą przez Encore) i znaną pod nazwą Labirynt Śmierci. Generator będzie odpowiedzialny za tworzenie wyglądu poszczególnych klocków z których będą się składać podziemia, tak aby nie korzystać z niezbyt pięknych kafelków z których składała się oryginalna plansza.
W tej chwili wersja 0,0001 beta tworzy planszę z możliwymi połączeniami oraz ustala typ pomieszczenia, do którego trafia drużyna. W tle dzieje się trochę magii programistycznej
i  staram się robić te elementy gry, które nie sprawiają mi kłopotów programistycznych. W tej chwili dostępne są pierwsze wersje maszyny losującej potwory i skarby oraz mechanizm zarządzający turami gry.

Poniżej widać przykładowy działania generatora.


Kwadracik zielony to aktualna pozycja „drużyny” zwiedzającej podziemi. Podziemia tworzone są na bieżąco przy przechodzeniu między klockami (niebieskie kwadratowe pola) i na bieżąco określana jest liczba dostępnych wyjść/wejść z pomieszczeń. Czarne ramki to oczywście nieprzekraczalne „ściany”.

A tu widać w pełni wygenerowany poziom podziemi.




W tej chwili kwadraciki mają 64x64 px wielkości a sama plansza to 8x8 kwadratów (docelowo nie będzie tak skalowana).

Dla każdego z kafelków – w oparciu o ilość wejść – chcę wygenerować z pomocą już napisanego generatora wygląd. I tak do obszaru o 3 wejściach kafelek będzie wyglądał tak:





A tak dwa połączone klocki – jeden z 3 wejściami i drugi z jednym.








Taki przynajmniej jest plan. Na razie jestem jeszcze parę kroków przed połączeniem generatorów ze sobą.


Rzeczy wymagające dużo pracy idą w tej chwili na później – min. obsługa walki, grafika, ekrany i sensowne gui. Co do grafiki - będzie pixelartowa (oczywiście). Znalazłem w międzyczasie komplet grafik, które w 100% pokrywają moje zapotrzebowanie na elementy składające się na gry. Chcę wykorzystać DawnLike - 16x16 Universal Rogue-like tileset v1.81



Wygląda tak:


Będę mógł przećwiczyć obsługę grafiki i tworzenie animacji.

Mądrzy ludzie mówią, że najtrudniej napisać swoją pierwszą grę. Cóż – zobaczymy czy uda mi się ją zrobić i doprowadzić do grywalnej wersji. W miarę postępów (widocznych) będę dodawał kolejne wpisy.

Jeśli kogoś interesuje kod i co wykorzystuję - to także mogę go wrzucać. Piszę oczywiście w javie ze wsparciem javyfx  i kilku zewnętrznych bibliotek użytkowych.

2 komentarze:

  1. Trzymam mocno kciuki ghasta - w razie jakieś potrzeby dyskusji zawsze do usług.
    Pozdrawiam - czegoj

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za wsparcie. Wózek z grą powolutku pcham do przodu.

      Walczę z prawidłową obsługą tur w grze - to co na papierze brzmi łatwo w grze jest dosyć ciężkie do zaimplementowania. :)

      Usuń

Tu możesz wstawić swój komentarz