08 grudnia 2017

Angularowy Wojownik Autostrady cd...

Liczyłem na to, że uda mi się ukończyć grę na święta, aby zrobić prezent tak sobie jak i ewentualnym graczom. Wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują jednak, iż jest to termin nierealny :D Gdy siadałem do projektu nie spodziewałem się, że zajmie tak dużo czasu.
Nie mam jednak powodów do załamywania rąk. Dzięki włożonej w kod pracy nauczyłem się kilku nowych rzeczy, które w przyszłości wielokrotnie wykorzystam.
Dość marudzenia! Trzeba napisać trochę kodu.

Rozbudowuje dwa spore urozmaicenia, bez których gra spokojnie by się obeszła, ale nie była by tak fajna jak mogła by być. Są to pomysły, które pojawiły się przed stworzeniem pierwszego pliku gry.

Pierwszy z nich to możliwość rzucenia kostką k10 na ekranie gry. Taką generowaną w pełnym 3d ze wsparciem fizyki, odbijania się i toczenia. Wykorzystałem rozwiązanie stworzone z pomocą biblioteki Three.js (https://threejs.org/) przez Antona Natarowa (http://www.teall.info/2014/01/online-3d-dice-roller.html)  Napisał i udostępnił spory kawałek kodu js, który umożliwia rzuty wirtualną kostką. Chłopie - wielkie dzięki!
Musiałem zmodyfikować kod na swoje potrzeby oraz pogodzić nie-angularowy sposób pisania z angularowym. W tej chwili połączyłem swoje skrypty silnika paragrafówki ze skryptem generującym kostki . Brakuje jeszcze kilka szlifów, żeby oba rozwiązania w pełni ze sobą współpracowały. Sam efekt jest naprawdę fajny.
Poniżej zrzut ekranu z efektem działania powiązanych skryptów.

Trochę z czapy rzut 3k10

A tutaj już sensowny rzut na wytrzymałość



Druga rzecz nad, którą siedzę na zmianę z rzucaniem kostkami w 3d to interaktywna mapa gry. Chciałem, aby była możliwość zobaczenia jak nasz bohater przemieszcza się nie tylko w wymiarze tekstowym, ale także graficznym. W efekcie w oparciu o html-owy element canvas zaprojektowałem i niemal ukończyłem okno dialogowe (docelowo będzie stanowił jedną z zakładek charakterystyk postaci), na którym nanoszona jest aktualna pozycja gracza zgodna z jego postępami w grze paragrafowej. Mapa jest skalowalna, zawiera dane bohatera, można ją przesuwać. Sam plik mapy pochodzi ze strony amerykańskiego projektu Aon, którego uczestnicy otrzymali zezwolenie od samego Joe Devera na umieszczenie jego paragrafowych książek w Internecie! Strona projektu znajduje się tutaj: https://www.projectaon.org/ i zawiera chyba wszystkie wydane gry Joe Devera. Dostępne są w formie elektronicznej i oczywiście po angielsku. 
Dla poprawienia odbioru mapa przykrywana animowanym szumem, który daje lekko falloutowy efekt.  Poniżej zrzut ekranowy.





W tej chwili jeszcze nie zdecydowałem czy ten szum zostanie.  Niby nie jest męczący ale ...


 p.s.
Śmiechem żartem - jako że  testuję paragrafówkę w Chromie dopiero ostatnio wpadłem na pomysł, aby sprawdzić czy silnik działa w InternetExplorerze. Okazało się, że kilka rozwiązań wymaga specjalnego potraktowania (np. brak w IE funkcji Object.assign()), poprawiłem kilka drobnych błędów i proszz. W IE też można grać




1 komentarz:

  1. Może uda się na luty, rocznica śmierci Joe Devera.
    Czekam, dzięki za pracę.

    OdpowiedzUsuń

Tu możesz wstawić swój komentarz