25 stycznia 2018

Wojownik Autostrady beta testy

Beta test Wojownika trwa od kilku dni i, co mnie niezmiernie cieszy, kilka osób poza zwyczajnym otworzeniem strony zgłosiło uwagi. Niewiele tych uwag (w sumie na dzisiaj 13), ale taki feedback także jest dla mnie ważny - ktoś poświęcił czas, aby przejrzeć to co napisałem. Kilka zgłoszeń zostało opatrzonych zrzutami ekranowymi, kilka propozycjami zmian.
Najciekawsze zgłoszenie dotyczyło ... utrudnionego korzystania z paragrafówki przez osobę niewidomą ponieważ większa część rysunków nie posiadała cechy alt lub tilte co powodowało, że gra stawała się niegrywalna dla osoby używającej ekranowego readera.

Większość uwaga poprawiłem i zostały wrzucone do gry. Jednakże nie tylko o tym chciałem pisać. Na szersze podsumowanie przyjdzie jeszcze czas.

W międzyczasie wykonałem pierwsze podejście do tłumaczenia paragrafów i samej gry na angielski. Tekst paragrafów będzie pochodził ze strony projektu aon, o czym wcześniej wspominałem. Muszę dopisać angielskie testy wyświetlanych graczowi powiadomień związanych bezpośrednio z działaniem gry. Na tę chwile mały zrzut poniżej, na razie zmiana obejmuje tylko dialog ustawień.



Druga - równie ważna rzecz. Już niemal działa podsumowanie postępów w grze. W momencie śmierci wyświetlany jest okno dialogowe opisujące dokonania gracza. Poniżej zrzut.


Dodatkowo postęp w czytaniu paragrafu można obejrzeć na grafie paragrafów. I tu też, poniżej zrzut.

Kropka zielona (z lewej na górze) to paragraf 1, kropki czerwone - paragrafy, które gracz minął w grze, zaś kropka czarna (na dole na środku) to miejsce śmierci gracza.

Rozwiązanie muszę doszlifować (np. postęp powinien być zapisywany w momencie zapisu postaci czy wyświetlany na koniec gry), ale już teraz posiada 90% założonej funkcjonalności.

p.s.
To są ostatnie rzeczy jakie chce dodać do gry! No chyba, że dorzucę jeszcze dźwięki :P

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tu możesz wstawić swój komentarz