20 marca 2018

Wojownik, libGdx i kolejna gra

To już ponad miesiąc od ostatniego wpisu! Patrząc na moją dotychczasową aktywność trzeba przyznać, że się opuściłem. Główną przyczyną takiego stanu rzeczy jest (powoli przechodzące) przemęczenie spowodowane pisaniem Wojownika Autostrady i nauką Angulara. Każdy ma pewien próg, powyżej którego głowa przestaje przyjmować wiadomości i potrzebuje odpoczynku.


 
Chciałbym pokazać wam statystyki użycia strony zawierającej Wojownika Autostrady (po prawej). Oczywiście największy pik zainteresowania nastąpiłwraz z pojawieniem się gry w Internecie i informacji o niej na stronie Kryształów Czasu oraz na profilu fb portalu czy tu na blogu. Z upływem czasu zainteresowanie znacząco spadło, ale jest to zrozumiałem. Po prostu ci - którzy mieli pograć - pograli :).

Podejrzewam też, że nikt nie dotarł do ostatniego - 350 - paragrafu ponieważ gra jest po prostu morderczo trudna. Nie zrobiłem niestety zapisu statystyk odwiedzin poszczególnych paragrafów, a powrót do programowania w PHP, co byłoby nieodzowne,  aby uzyskać te dane, uważam za średnie rozwiązanie. Wystarczy rzeźba w javascript.
Trzeba by (sugestia czegoja) wprowadzić tryb łatwy lub ogólnie możliwość wyboru poziomu trudności. 


A jakie mam plany?
Atakuje Androida oraz bibliotekę graficzną libGdx! I mam już pierwszy mały sukces. Poniżej zrzut z tworzonego na bazie książki prostego rpg-a. Na razie jako aplikacja desktopowa, którą docelowo będę chciał zportować do Androida. Zrzut jest statyczny (może w końcu nauczę się robić gify...) ale spieszę powiedzieć, że widoczny tam wojownik reaguje na naciśnięcie klawiszy kierunkowych i posiada animację kierunkowego ruchu.  I na razie nie wiem dlaczego mapa ładuje się podwójnie :P




Naukę libGdx i pisania gier opartych na tej bibliotece opieram o książki: Mastering LibGDX Game Development, Android Game Programming by Example oraz Killer Game Programming in Java. I wszystko oczywiście w javie. Normalnej javie :)
Generalnie czeka mnie trochę nauki, ale efekty są zachęcające.
p.s.
A moglibyście spytać dlaczego nie skorzystam z Unity? Przecież niemal 80% gier dostępnych na Androida powstałą w tym języku. Cóż nie znam C# :P I nie chce mi się go uczyć :P

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tu możesz wstawić swój komentarz