Jak wszyscy wiemy wygląd okien dialogowych w grze to bardzo ważna sprawa. Fajnie, aby były czytelne przejrzyste i nie wymagały analizy o co w nich w ogóle chodzi. W mojej gierce okienka były raczej... brzydkie. Musiałem coś z tym zrobić. Wymagało to zrozumienia jak pracować w Godot z elementami, z których robi się gui.
Po przewinięciu kilku (słabych) tutoriali oraz obejrzeniu jednego dobrego (link na końcu wpisu) wyszedłem od takiego menu aktualnych questów
do nowego okienka
Jak widać nadal jest true/false dla postępu w pod-zadaniach, ale całość wygląda już dużo lepiej i nie zachodzi na pół ekranu |
A tutaj nowe menu dialogowe:
Mam jeszcze problem ze skalowaniem wielkości okna dialogowego względem jego zawartości, ale przynajmniej już nie straszy jak wersja bez tekstur. |
Do wykonania teksturowanych grafik dla okien dialogowych wykorzystałem: Kenny ui-pack-adventure
Najlepiej wytłumaczone zasady tworzenia menu znalazłem u CocoCode na youtubie pod linkiem Create MAIN MENU for your Godot game
Inne tutoriale z tego kanału także są bardzo dobre i jeśli siedzisz przy godot oglądając znajdujące się tam wrzutki możesz zyskać sporo wiedzy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Tu możesz wstawić swój komentarz