Jak wszyscy wiemy wygląd okien dialogowych w grze to bardzo ważna sprawa. Fajnie, aby były czytelne przejrzyste i nie wymagały analizy o co w nich w ogóle chodzi. W mojej gierce okienka były raczej... brzydkie. Musiałem coś z tym zrobić. Wymagało to zrozumienia jak pracować w Godot z elementami, z których robi się gui.
Po przewinięciu kilku (słabych) tutoriali oraz obejrzeniu jednego dobrego (link na końcu wpisu) wyszedłem od takiego menu aktualnych questów
do nowego okienka
| Jak widać nadal jest true/false dla postępu w pod-zadaniach, ale całość wygląda już dużo lepiej i nie zachodzi na pół ekranu |
A tutaj nowe menu dialogowe:
| Mam jeszcze problem ze skalowaniem wielkości okna dialogowego względem jego zawartości, ale przynajmniej już nie straszy jak wersja bez tekstur. |
Do wykonania teksturowanych grafik dla okien dialogowych wykorzystałem: Kenny ui-pack-adventure
Najlepiej wytłumaczone zasady tworzenia menu znalazłem u CocoCode na youtubie pod linkiem Create MAIN MENU for your Godot game
Inne tutoriale z tego kanału także są bardzo dobre i jeśli siedzisz przy godot oglądając znajdujące się tam wrzutki możesz zyskać sporo wiedzy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Tu możesz wstawić swój komentarz