10 stycznia 2011

Terranie - Tworzenie bohatera - współczynniki podstawowe

Jedną z najważniejszych cech naszego bohatera są oczywiście jego współczynnik podstawowe (wcześniej już je opisałem). W tej chwili dochodzimy do miejsca gdzie zaczyna się prawdziwe tworzenie postaci.



Ustalenie poziomu cech podstawowych 

Wszyscy gracze otrzymują pulę 60 punktów tworzenia na wykupienie współczynników podstawowych, umiejętności, wszczepów, biomodyfikacji, nanomodyfikacji. Każdy poziom cechy kosztuje odpowiednią ilość punktów - zestawienia kosztów znajdują się w poniższych tabelach. Minimalny poziom współczynnika to 0 pkt.
Zakładam iż nie można wykupić cech ujemnych (czyli zyskać punkty) jednak tutaj ostatnie słowo należy do MG. Maksymalny poziom cechy dla człowieka (bez wsparcia technologii) to +3.
Wykupując cechę na poziomie np. +2 płacimy tylko za jej aktualny poziom w tabeli kosztów zakupu współczynników, a nie sumę aktualnego poziomu + poziomu niższego, za cechę na poziomie +2 zapłacimy więc 4 punkty tworzenia.
Tabela kosztów współczynników głównych:






wartość liczbowapoziomkoszt
0Niski0
+1Przeciętny2
+2Dobry4
+3Bardzo dobry8


Ustalenie poziomu umiejętności

Wykupienie umiejętności odbywa się na podobnym systemie co wykupienie cech. Korzystając z okrojonej (prawdopodobnie) przez wykup współczynników puli punktów tworzenia kupujemy umiejętności. Różnica w wykupie cech polega na tym, iż minimalny poziom umiejętności (możliwy do wykupienia) to -1. Maksymalny to  +3 (bez wsparcia technologią). Dodatkowo - ze względu na długość uczenia się umiejętności i trudność ich opanowania wprowadzony jest mnożnik kosztu. Mnożnik ten wynosi x1, x2 oraz x3 kosztu wykupu umiejętności.

Przykładowo astronawigacja ma mnożnik kosztu (trudność) x2. Powoduje to, iż koszt wykupu umiejętności w zależności od poziomu jest mnożony przez ten współczynnik. I przy wykupie poziomu +2 w.w. umiejętności zamiast 5 punktów tworzenia zapłacimy 10 punktów.

Kolejna różnica to wykupywanie umiejętności podnoszących cechy podczas testów - np. kulturystyka dla Siły czy Blokowanie doznać dla Ego. Te zdolności można wykupić od minimum poziomu +1. Wykupywanie na niższym poziomie nie ma sensu (nie podwyższy cechy).
Lista umiejętności jest poniżej wraz z podziałem pod względem mnożnika kosztu.






wartość liczbowapoziomkoszt
-1Podstawowy1
0Przeciętny2
+1Dobry3
+2Bardzo dobry5
+3Wspaniały 7


Należy pamiętać, że użycie umiejętności której się nie posiada jest obciążone modyfikatorem -3 do testu.

Lista umiejętności
Lista podzielona jest pod względem mnożnika kosztu

Podstawowe - mnożnik kosztu x1
broń krótka (pistolety, pistolety maszynowe), broń długa( karabiny, śrutówki),  broń laserowa i plazmowa (tak krótka jak i długa), broń ciężka (granatniki, moździerze), broń ręczna, walka wręcz, pancerze wspomagane, broń na pancerzach wspomaganych, pierwsza pomoc, prowadzenie samochodów, prowadzeni motocykli, stolarka, mowa ulicy. odporność na ból, kulturystyka, wysportowanie, sztuka przetrwania, szybki refleks, uniki, twardziel, blokowanie doznań, wiedza ogólna, spostrzegawczość, poruszanie w nieważkości



Trudne - mnożnik kosztu x2
elektronika , cybertechnika, programowanie,  projekty wirtualne, mechanika pojazdów naziemnych, technika sieci, systemy komputerowe i sieci, broń stromotorowa (na pojazdach oraz działa), fizyka, astronomia, biologia chemia, matematyka, socjologia, psychologia, astronawigacja, łamanie zabezpieczeń, otwieranie zamków, sterowanie pojazdami latającymi (określonego typu), broń pokładowa (kosmiczna), mechanika pojazdów latających (aerotechnika), empatia, materiały wybuchowe, speolologia, obce rasy, taktyka, strategia, dowodzenie,

Bardzo trudne -mnożnik kosztu x3
Medycyna - z podaniem specjalizacji (np. chirurgia, ginekologia itp), pilotowanie pojazdów kosmicznych, inżynieria genetyczna, mechanika statków  kosmicznych, znajomość nanotechnologii.

 Oczywiście na tym lista umiejętności nie kończy się  - podane są przykładowe (i najpopularniejsze). Nie ma przeszkód, aby dodawać nowe wpisy w tych listach. Mnożnik kosztu zakupu należy ustalić z MG. Należy brać pod uwagę jeden czynnik - większość umiejętności wymagających długotrwałej nauki ma mnożnik kosztu x2. Rzadko spotykane specjalizacje x3 (np. naprawa/budowa broni plazmowych).

2 komentarze:

  1. Umiejetnosci troche sie zlaly w jedno i ciezko sie czyta;] Rozumiem ze w planach jest jakies do niej rozwiniecie z opisami dokladnymi?

    Moze by dodac tutaj przynajmniej liste podstawowych umiejetnosci (zeby nie trzeba bylo szukac) plus linka do notki z ich opisami, bedzie latwiej czytac po jakims czasie jak wpisow zrobi sie wiecej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobra uwaga, postaram się poprawić :)

    OdpowiedzUsuń

Tu możesz wstawić swój komentarz