31 października 2012

Modyfikacja Zasad KC - cd.

Na portalu kryształów czasu obrodziło ostatnimi czasy w wątki dotyczące mechaniki.
Tak odgrzebano stare, zapomniane przez wielu, propozycje jak i pojawiły  się nowe. W kolejności uruchamiana tematów mamy:



Projektujemy nową mechanikę
Pierwszy, który  wystartował, dotyczy modyfikacji ogólnej mechaniki systemu i wziął to na swoje barki Jagami. Chwała mu za to, czekam z niecierpliwością na to co mu z tego wyjdzie, nawet jeśli mam tego nigdy nie użyć. Lub nawet jeśli nie zgadzam się z jego podejściem. Zawsze to coś nowego do systemu.
Więcej: tutaj...




Modyfikacja tworzenia bohatera
Drugi temat miał pierwotnie obejmować tylko tworzenie postaci w KC, ale lekko się rozszerzył. Pomysł jest taki: przeniesienie tworzenia postaci z metody losowej (kostkowej) na punktową. 
Wstępnie udało się to osiągnąć. Jest on prowadzony przez moją osobę z uwzględnieniem (lub nie) uwag czytaczy. Zmiany obejmą także sposób rozwoju postaci (bo też musi być punktowy jak mamy być konsekwentni) oraz testowanie umiejętności. Na razie jest już szablon tworzenia postaci (stworzona jedna przykładowa postać) oraz pierwsze ustalenia co do testowania umiejętności po nowemu.
Więcej: tutaj...



Skyrim RPG - system amatorski
Doszedł też temat gdzie Keth stara się przenieść mechanikę cRPG Skyrima i rządząca nim zasady na grunt papierowego RPG. Po pierwszych testach w prowadzonej przez siebie sesji wygląda to dosyć obiecująco.
Więcej: tutaj...


A w międzyczasie objawił się Artur Szyndler z ofertą wysuniętą do fanów podjęcia współpracy przy tworzeniu reedycji, ale oferta została grupowo zmiażdżona krytyką za nie wprowadzanie jakichkolwiek znaczących zmian w systemie KC. Generalnie chyba mało kto, nawet pośród fanów, wierzy, że nowe KC będą prezentowały wyższy poziom niż półprodukt sprzed niemal 20 lat.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tu możesz wstawić swój komentarz