22 marca 2013

Zmiana szablonu

Stwierdziłem niedawno, że niestety blogger nie zapewnia zbyt wielu zaawansowanych opcji konfiguracji konta.

Posiłkując się swoją wiedza zmodyfikowałem szablon strony dodając trochę elementów (w tym np. jQuery) tak, aby moje przyszłe posty, jak i te istniejące wyglądały czytelniej.

Mam kolumny w ramach wpisów
Głównym powodem zmiany było podłączenie jQuery i jego możliwości do bloga. Dzięki temu posty - zamiast ogromnej długości, będę mógł podzielić na kawałki dodając zakładki. Tak jak w ramach tego wpisu. Będzie wymagało to więcej pracy, ale coś za coś.
Przewiduję jeszcze wywalenie prawego menu tak, aby treść postów można było prezentować w dwóch kolumnach. Przykład też widzicie. Pewnie w niewielkim stopniu zmodyfikuję jeszcze kolorystykę. Uzyskany w tej chwili efekt nie pasuje mi tak w 100%.

Ostania rzecz: zmodyfikowałem wpis Moje starocia, aby sprawdzić jak szablon będzie się prezentował.

To jest druga zakładka .
Jak tu dotarłeś znaczy jesteś zainteresowany blogiem, a jeśli cię interesuje jak zmodyfikować swoją szablon bloggera to po prostu zapytaj.

3 komentarze:

  1. Tu można znaleźć masę ciekawych szablonów: http://btemplates.com/

    Starczy skopiować kod i podmienić go z tym co masz u siebie. Niestety takie zewnętrzne szablony są o wiele mniej elastyczne i aby je modyfikować trzeba jednak zagłębić się w zakamarki kodu. Nie jest to jednak tak strasznie karkołomne zadanie i nawet taka lama jak ja umie z tego zrobić funkcjonalny blog. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Patrz, nawet nie szukałem na zewnątrz szablonów tylko sam pokombinowałem.
    Przejrzę i zobaczę czy coś mi podpasuje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zablokowałem tło tak, aby nie scrollowało się ze stroną i od razu lepiej!

    OdpowiedzUsuń

Tu możesz wstawić swój komentarz