21 marca 2011

Protoss - Tworzenie bohatera - Ścieżki Kapłana



Ścieżki Kapłana opierają się na oddziaływaniu tak  na przeciwnika jak i na siebie samego. Moce Psi kapłana umożliwiają atak i obronę oraz wpływają w dużym stopniu na otoczenie.

Duża część mocy umożliwia kontrolowanie innych istot i uzyskiwanie efektów, które obserwator może uznać za magiczne.


Dzięki  swoim zdolnościom kapłan może zostać uznany za niemal półboską istotę.

Bardzo potężni, doświadczeni, kapłani traktowani się na równi z przywódcami Protosów, nawet jeśli pochodzą z innych planet czy klanów. Poniżej część z dostępnych ścieżek kapłana.



17 marca 2011

Kryształy Czasu - Czas Bohaterów nadchodzi!


Kryształy Czasu - matka polskich systemów rpg jednak żyje! Portal poświęcony systemowi ostatnimi czasy jest bardzo aktywny. Przyczyn jest kilka - autor nosi się z reedycją systemu, fani zaś chcą stworzyć własny setting. I należy przyznać, że poza krótkim okresami ciszy na portalu dużo się dzieje.
Ostatnio pojawiły się konwersję opowiadań, dużo nowych tekstów, opracowania własne (w tym świetne mapy), odbyła się jedna edycja konkursu na scenariusz, druga jest w trakcie (można jeszcze brać udział), wypełniony po brzegi bestiariusz...
Oczywiście na stronie można znaleźć dużo świetnych rysunków Jarosława Musiała (jeden macie obok, moja ulubiona rasa na Orchii - Malauk).



16 marca 2011

Warto pisać jeśli ktoś czyta

Widzę, że pojawiają się nowe osoby jako obserwatorzy. Niezależnie od samego bloga także dostaję informacje, że nie tworzę go dla idei lub zapychania miejsca na serwerach googla. Temat kilka osób interesuje i czytają to co napiszę.

W podziękowaniu ostatnio wyszukany rysunek 'w klimacie' - Mutalisk i maleńki Zealot..




 rysunek by: Luke Mancini 



p.s.
Będę musiał zmienić statystyki mutaliska jeśli proporcja przedstawia się tak jak na tym rysunku.

14 marca 2011

System - Spis Treści

Zwrócono mi uwagę (dzięki czegoj) że mógłbym umieścić w ramach wpisu jakiś spis treści, aby czytelnik mógł wyrobić sobie wizję całości elementów jakie chce zaprezentować w systemie. Poniższy post zawiera listę (w miarę po kolei ułożoną) materiałów jakie już posiadam lub są opisane przynajmniej w 80-90%. Same teksty wymagają oczywiście obróbki i korekty ale powolutku, w miarę ich umieszczania, będą publikowane w strawnej formie.

Postaram się też już istniejące wpisy poprawiać językowo i upraszczać. 
Zapraszam do rozszerzenia newsa

Ungrim (dzięki) zwrócił mi uwagę, aby podlinkować posty i utworzyć podstronkę spis treści, teraz po prawej, na szczycie stronie macie klikalny, łatwo dostępny spis treści strony, wraz ze wzrostem ilości materiałów będzie on aktualizowany.

11 marca 2011

Protoss - Tworzenie bohatera - Ścieżki Wojownika



Poniżej znajduje się lista ścieżek dostępnych dla bohatera chcącego podążać Ścieżką Wojownika.Są to podstawowe i najbardziej znane Ścieżki Protosów. Więcej znajdzie się w opisie rasy Protosów.


Semai  to zdolność do zwiększania obrażeń zadawanych przy użyciu Ostrzy Psi. Na każdy punkt tej mocy otrzymuje się dodatkowy mnożnik obrażeń. Zwykle wszyscy Protosi Wojownicy poznają ją na poziomie 0 co nie daje mnożnika. Podwyższenia do +1 zwiększa mnożnik SP x2. Przy poziomie +2 mnożnik wynosi SP x3, a przy poziomie +3 mnożnik wynosi SP x 4. Dzięki temu widziano Protosów, którzy przebijali ręką pancerz czołgu czy odcinali jednym cięciem głowę Ultraliska. Taką moc posiada np. Zaratul. Użycie tej mocy nie pociąga za sobą wydawania punktów Mocy Psi.

10 marca 2011

Protoss - Tworzenie bohatera - Ścieżki

rysunek pochodzi z deviant.com,
narysował go Valadrel
Ścieżka to zdolność niesamowitego wykorzystania mocy umysłu w walce oraz i w wielu innych przypadkach.
Protosi dzięki setkom lat badań poświęconych temu zagadnieniu ewoluowali do możliwości ich podświadomego użycia. Spowodowało to, między innymi. całkowitą zmianę stosowanych technologii czy metod podróżowania poprzez kosmos.

Wśród Protosów można usłyszeń głosy, że więcej Ścieżek zostało zapomnianych na przestrzeni wieków niż jest ich teraz.
Eksploracje porzuconych światów i poznawanie zapomnianych artefaktów często prowadzą do pojawienia się na nowo utraconych, mocy.


Wiele klanów wysyła swoich przedstawicieli w najdalsze krańce kosmosu w celu odszukania utraconej wiedzy. Kilka z odkrytych świątyń Xel'naga umożliwiło poznanie niesamowitych zdolności jakie jeszcze kryje w sobie PSI i umiejętność jego opanowywania.

Każdy Protos może - mniej lub bardziej świadomie - wykorzystać moc swojego umysłu. Ze względu na to potrafią osiągnąć różnej mocy efekty dzięki posiadanym Ścieżkom. Za możliwościami idą także ograniczenia.


W tamach tego podrozdziału zajmiemy się mechaniczną stroną tego zagadnienia.


08 marca 2011

Protoss- Tworzenie bohatera - umiejętności

Sposób ustalania poziomu umiejętności (czyli poziomy trudności) oraz ich rodzaje są identyczne z tymi dostępnymi dla Terran. Także Protosi muszą posiadać odpowiednie umiejętności do podróży międzygwiezdnych jak i do wykorzystania w całości mocy swoich specyficznych pancerzy.

Protoss- Tworzenie bohatera - współczynniki

 Współczynniki u Protosów są takie same jak u Terran, z jedną różnicą, którą jest zmiana nazwy współczynnika Ego na Psi.
Kolejną zmianą jest ilość punktów na tworzenie bohatera. Przy tworzeniu Protoss otrzymuje 80 punktów. 
Jak łatwo zauważyć jest to pula większa niż ludzka. Umożliwia to stworzenie silniejszego (znacznie) bohatera na początku rozgrywki oraz - w przypadku tej rasy - wykupienie mocy PSI do których ludzie nie mają dostępu